• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

American express krav?

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
För mig tog det typ 14 dagar från att jag ansökte till att jag fick kortet. Jag ringde och frågade typ efter 10 och då sa de att jag hade blivit beviljad dagen innan och att kortet var på väg. De tar ju fyra dagar innan de ens tittar på ansökan vill jag minnas
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kri$ti@n

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
20 September 2013
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Ringde nu, och de berättade att det blev avslag. Tjänar närmare halv miljonen /år men stort underskott.
Jag kan söka igen om ett år sa de :)

ps! ingen kreditupplysning gjord.
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Ringde AMEX och kollade status på min pågående ansökning, fick avslag pga "kreditupplysningen de tagit" som jag kommer få hem på posten. Dock ingen upplysning tagen via UC (har minuc) eller Bisnode så det ska bli intressant o se vad det är för brev man får
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Kanske var att jag hade tur eller ngt vid min ansökan för mina förutsättningar enligt kreditmodeller är ju inte strålande. Hade 10 ff på UC när jag sökte (spelar ju ingen roll om de inte tar det) ett blancolån om 60 000 inkomst 492 000 och överskott av kapital på 11 000. Mitt kreditbetyg var typ 18% när jag säkte
 

Ling

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
3 November 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag fick mitt EB AMEX förra veckan, tjäna 149´ förra året och har underskott på 68´.
Dock har jag en UC på 0,6%.
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Ringde AMEX i förmiddags och undrade varför det blev avslag, men fick endast besked om att vänta på kreditupplysningskopian som ska komma denna veckan. Jävligt weird, vad kan de ha tagit för upplysning liksom?
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Nä jag såg att jag fick ett brev nu, ett vanligt avslagsbrev utan bifogad kreditupplysning (som jag misstänkte).
 

cosmos

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
16 Januari 2015
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
oriktiga uppgifter.

Hej!

De kollar individuell prövning gällande (kredit) limit om du har kapital att kunna betala av hela summan som du tar ut vid ett köp, som sagt de höjer eller sänker ingen kredit limit på amercian express kort!!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp