• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

joer80

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 April 2014
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Ok,
dom svarade på mitt mail nu och tydligen kommer länken upp igen om några dagar. Dom såg att jag sökt höjning på 70.000 nyss (fan va slarvigt av mig att söka det i ett paniktillfälle)...
Så här skrev dom:

"När man ansöker om upplåning måste en ny UC dras och vi utgår ifrån den nya UC som dras om det är möjligt med en upplåning eller inte. Du kan alltid ansöka om detta på MinSida när länken är aktiv då vi kan se att du nydligen har gjort en ansökan. Det tar några dagar innan länken för att ansöka på nytt blir öppen igjen."

MEN jag har fortfarande inte fått någon UC skickad till min Kivra!! Kan dom ha tagit en ändå?? Någon som varit med om något liknande? Måste inte jag bli informerad av UC om någon tagit en upplysning på mig? Kan det vara så att dom bara säger att dom alltid gör det även om dom direkt såg att den summan jag sökte va för hög i deras tycke så dom nekade mig utan att ta UC? Jag vågar inte fråga dom för då tar dom kanske en UC på mig i efterhand för att det ska bli rätt...

Det finns hopp om mina 25.000 iaf. Störigt att jag inte kan se min kreditgräns som vissa andra kan...

Jag tror att de inte tar någon UC om de känner av att det inte har gått tillräckligt lång tid fr din första ansökan. När jag ansökte om utökat hos Cashbuddy så tog de ingen UC, utan blev bara nekad utökat lån direkt. Eftersom jag inte uppfyllde kraven på 4 raka månadsinbetalningar så tog de ingen UC, utan avslog ansökan pga det. Skönt att det inte blev UC i onödan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
fick på Norwegian

Hej jag fick beviljat 190000 fast jag sökte på 120000 och efter vad jag läst här om att höja upp efter ett tag så tog jag den höga summa direkt. Kan nu beta av fler lån och trots att jag fick över 17% så sänker det mina månadskostnader direkt. Laddade upp lönespecen, fyllde i lån att lösa och vips var pengarna utbetalda. Sanslöst bra bank.
Kommer inget i brevlådan heller verkar det som för allt skulle skötas via epost, lånefakturor och rubbet. Skötte signeringen med e-legitimationen och allt tog bara 10 min typ.

Kan starkt rekommenderas, superdupersmidigt!

Nu ska jag spara pengar i ett halvår sen söka på någon av förmedlarna och då har jag fått bort massor med småkrediter och förfrågningar och får säkerligen ett bra erbjudande procentmässigt... så om några år så kan det här rentav vara över.

Tummarna för det och för att ni andra också får beviljat!
Min status mindre bra 13%, över 20 ff, under 400t i inkomst, 140t i underskott (ja jag vet sanslöst mkt helt sjukt) och ca 200 i blankolån som syns på uc.
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Grattis! Jag tänkte försöka få upp min uc-scope till "bra", har just nu mindre bra...
5,6% inkomst 420000, 80000 underskott, 300000 blancolån.

Man kanske vågar söka snart då..?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det där lät ju inte dumt! Vad blev månadskostnaden och på hur länge?
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Fler som fått lån här? Berätta gärna hur mkt samt hur er kreditscore ser ut.
Tack.
 

Pain

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
26 December 2013
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Någon som utökat lånet?
Någon som försök utöka men blivit nekad? Hur lång tid tar det innan möjligheten ges igen? Någon som vet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Ni som fått lån hos Norw. Av nyfikenhet, vilken ränta har ni blivit erbjuden?
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Hej vänner.
Tror ni det är någon idé att söka lån hos norwegian med UC-score mindre bra, 5,6%?
Eller måste jag få upp betyget till bra?

Mvh.
 

zeback

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juli 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Hej vänner.
Tror ni det är någon idé att söka lån hos norwegian med UC-score mindre bra, 5,6%?
Eller måste jag få upp betyget till bra?

Mvh.

Du kommer troligen rätt säkert bli garanterad lån där, men är det inte akut med lånet så är det alltid bättre att vänta om man vet att man snart får bättre kreditbetyg, vilket kommer innebära lägre räntesats
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp