• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fler som vill ha pepp för att lyckas?

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Synd att ingen bank nappar på detta... men ingen vill nog göra sig osams med denna bransch och inkassoföretagen som tjänar multum. En sån uppstickare skulle inte ha brist på kunder...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fler som vill dela med sig av sin situation och hur ni klarat er ur den?
Man behöver det för att själv gräva sig upp på något sätt.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Alltså hur kommer man ur dessa situationer när räntorna äter upp allt?!
Det är ju helt omöjligt. Har man dessutom många långivare så kan även mindre skulder ta en evighet att bli av med?!
 

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Jag har betalat på mitt Halenslån under 2,5 år. 750 kr i månaden. 2000 kr har skulden minskat med. När jag tänker på det får jag nära till gråt.

Jag känner mig så otroligt dum. Men det är ju självförvållat.

Men jag har gett mig fan på att lösa detta. Jag kommer göra allt i fortsättningen för att andra inte ska hamna i en liknande situation.

Jag känner mig så hatfylld. Mycket pga kräken som utnyttjar oss.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag har ringt, bönat och bett månad efter månad hos alla fordringsägare att få lägre belopp, frysta räntor, längre avbetalningsplaner eller betalningsfria månader. Det är oerhört slitsamt och inte enkelt. Jag har också slutat ta lån och försökt lösa det med jämkning, lån från släkt och andra prioriteringar.

Men det som återstår är alla dessa lån som har skyhöga räntor som man aldrig blir kvitt känns det som. Vissa lån minskar i så långsam takt att man har lust att gråta precis som du forummarna.

Jag är precis som du forummarna fylld av hat och ilska, dels mot mig själv men också mot fordringsägarna. Jag vill också när jag tagit mig ur detta hjälpa andra och bli ett exempel på hur man INTE ska göra.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag hoppas dessa kräk läser i forumet och ser vilket lidande de är medaktörer till.
Min enda julönskan är att myndigheter reglerar hela denna marknad hårdare och att INGEN mer behöver hamna i denna sits.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag har på intet sätt tagit mig ur detta, men har gett mig den på att försöka!

Ca 14000 går till lån och räntor varje månad på en inkomst på ca 23-24000 efter skatt. Har ca 315 000 i skulder. Jag har försökt med samlingslån, men erbjöds bara 100 000 till bedrövlig ränta, så avböjde. Istället skaffade jag minuc.se i ett år och har sedan dess jobbat på att förbättra min kreditscore. 28/5 hade jag svag 48,4% och idag är den på mindre bra 12,3%. I slutet av februari försvinner 4 förfrågningar och då hoppas jag betyget går ner under 10% och då tänker jag försöka samla lånen på nytt till en vettig ränta och "livet kan börja" på nytt.
 

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Jag håller också på att försöka lugna ner mig med att söka ett samlingslön hela tiden. Ligger just nu på 16.7 i kreditscore. Anledningen till mitt låneträsk är på grund av spelberoende. Har även beslutat nu för att inte mera spela och ta mig ur detta på egen hand. Så ska med hjälp av en blogg skriva av mig och se det som min egna terapi där skulderna och spelsuget skall försvinna.

Om ni vill följa min resa från över 500.000 i skulder till att bli miljonär så kan ni följa min blogg på http://skuldtillmiljon.bloggo.nu (ragga folk =) ).
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det är alla skyhöga räntor som ställer till det så sjukt mycket för en. I panik och ren dumhet och överlevnad har man varit tvungen att ta lån med ockerräntor. I mitt fall skulle jag på två år kunna betala bort lånen om räntorna inte tickade på. Istället kommer det att ta 7-8 år. Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Med löneutmätning skulle det ta längre tid därför vill jag fixa själv. Skuldsanering säger de att jag inte kommer att få då jag har möjlighet att betala skulderna själv. Men vilket liv då kommande 7-8 åren. Funderar på om det är ens värt att leva.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp