- Blev medlem
- 5 Juli 2017
- Meddelanden
- 4 417
- Mottagna reaktioner
- 2 181
- Poäng
- 1 517
KonsumentverketVem ska det anmälas till?
KonsumentverketVem ska det anmälas till?
Man kan ju vanligtvis välja att betala ett lägsta belopp, annars kan man ju vanligtvis delbetala visa köp över 200 kr.
Detta väljer man i appen, då flyttas de från kortfakturan till kontofakturan.
Sen att det väljer att begränsa alla olika slags alternativ för vissa beror väl på olika saker, men de anser inte personen som kreditvärdig längre.
Inte läst på villkoren, men det borde framgå på något vis att delbetalning inte alltid godtas..
Inte läst på villkoren, men det borde framgå på något vis att delbetalning inte alltid godtas..
Det brukar indikeras med hjälp av att köputrymmet beskrivs som ”stort” eller ”begränsat” men problemet många upplever är att det plötsligt stryps eller att man betalar igen mycket utan att veta att man omprövas trots marginellt förändrad sits och bedöms inte få handla mer alls.
Jag har 17 000 under min tidigare gräns och får inte handla bussbiljett för 18 kr och skulden stiger 15 kr per dag.
Men här handlade det ju om att det inte går att delbetala alls om jag inte missförstod. För mig har köputrymmet alltid varit 30.000. Ju mer jag handlade desto mer begränsat blev köputrymmet såklart. Hörde mig för med kundtjänst flera gånger som sa att det skulle gå att delbetala. Vilket sedan inte gick och hela skulden skickades till inkasso.
Eller göra upplysning vid ansökan och hålla den gränsenMen då borde de väl ändå vara tvugna att upplysa om detta innan köp och nödvändigtvis inte efter?!
Inte läst på villkoren, men det borde framgå på något vis att delbetalning inte alltid godtas..