• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Begära pengar tillbaka från spelbolag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Greger

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 Januari 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Det är då du har störst chans att få tillbaka iaf om du spärrade dig helt på en sida inom samma koncern och kunde spela på andra. Efter 2019 sökte bolagen licens var för sig för att förhindra just detta. jag fick tillbaka pengar februari 2018 för insättningar mellan våren 17 och vinter 2018. Så det är bara att köra på och testa. Ett välformulerat mejl med bifogade filer på insättningar och kanske en Screenshot på en chatt där det framgår att ditt konto på den specifika sidan stängdes det datumet. Så får bolagen svårt att vifta bort det. Tidvis avstängning funkar dock inte utan det måste varit permanent stängning.

Men sen vet jag inte om de har fått nya riktlinjer hur de ska hantera sådana här ärenden om det är många som börjat luska i det och kräva tillbaka insättningar.

Men lycka till i vilket fall.

Jag är nog körd då, tyvärr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 274
Mottagna reaktioner
13 384
Poäng
8 917
Niclas hur mycket fick du och efter hur lång tid?
 

Niclas

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2019
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Niclas hur mycket fick du och efter hur lång tid?

75 000 långt ifrån de summorna ni pratar om men det gjorde stor skillnad för mig. Men var i kontakt med en som hade nästan exakt samma case som mig och där nekade de återbetalning så känns som de har blivit hårdare. Kan vara att många har börjat kolla upp det och därför har de ändrat riktlinjerna hur de ska hanteras och sen är det nog många som inte vet hur de ska gå vidare om bolaget synat "att ta det vidare" kortet. Dock är det många här inne med som fått kämpa och tillslut fått rätt, jag hade turen att det skickades vidare direkt och behandlades, visserligen 2-3 veckor men sen fick jag ett mejl där det stod något i stil med

"Alla spelare har eget ansvar men i den här situationen inser vi att vi kunde gjort mer, Den här summan kommer överföras till dit konto"
 

superflipp

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
22
Poäng
112
75 000 långt ifrån de summorna ni pratar om men det gjorde stor skillnad för mig. Men var i kontakt med en som hade nästan exakt samma case som mig och där nekade de återbetalning så känns som de har blivit hårdare. Kan vara att många har börjat kolla upp det och därför har de ändrat riktlinjerna hur de ska hanteras och sen är det nog många som inte vet hur de ska gå vidare om bolaget synat "att ta det vidare" kortet. Dock är det många här inne med som fått kämpa och tillslut fått rätt, jag hade turen att det skickades vidare direkt och behandlades, visserligen 2-3 veckor men sen fick jag ett mejl där det stod något i stil med

"Alla spelare har eget ansvar men i den här situationen inser vi att vi kunde gjort mer, Den här summan kommer överföras till dit konto"

Grattis! Är väl inte någon som fått jätte mycket mer än så? ÄN iaf
 

superflipp

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
22
Poäng
112
Casinot sa nej till mitt mail 2 och att jag ska ta det vidare.

Skickade till ecogra som sa kontakta MGA. Sen får jag svar av MGA som säger kontakta ecogra.

Så irriterande...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 274
Mottagna reaktioner
13 384
Poäng
8 917
Varför sa dom nej? Vilken summa ville du ha tillbaka av dom?
Lycka tilL!
 

superflipp

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
22
Poäng
112
Någon som vet hur lång tid det tar tills man kontaktar MGA och de börjar prata med Casinot man haft en tvist med?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 274
Mottagna reaktioner
13 384
Poäng
8 917
Dom skickar nog mail till dom ganska omgående men jag tror att det inte hjälper, om spelaren nekas ersättning så hjälper det knappast att MGA gör något.

Man måste komma ihåg en grej, Malta är ett jävla obetydligt litet land med typ lika många invånare som Malmö - diverse casinon och dylikt drar in mångmiljarder till deras statskassa. Malta och dess myndigheter är måna om att behålla dessa bolag och är förmodligen på deras sida.
 

superflipp

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
22
Poäng
112
Dom skickar nog mail till dom ganska omgående men jag tror att det inte hjälper, om spelaren nekas ersättning så hjälper det knappast att MGA gör något.

Man måste komma ihåg en grej, Malta är ett jävla obetydligt litet land med typ lika många invånare som Malmö - diverse casinon och dylikt drar in mångmiljarder till deras statskassa. Malta och dess myndigheter är måna om att behålla dessa bolag och är förmodligen på deras sida.

Ingen aning... Känns också som att det är det man läser. De svarar så enkelt ifall att ecogra eller mga säger vi ska betala mer så absolut. Men har väl bra kontakt och är korrupt.

Känns inte som man läser något bra. Värsta var att imorse sa ecogra att mga skulle ta det. Sen mga att nej detta är för ecogra...
 

superflipp

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 September 2018
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
22
Poäng
112
Hej ,

Tack för ditt email. I samband med ditt klagomål den 9 september skedde en noggrann granskning av ditt ärende. Baserat på utkomsten av denna undersökning återkom vi till dig den 20 september, och meddelade här vårt slutgiltiga besked vilket fortfarande kvarstår.

I detta fall behöver jag hänvisa dig tillbaka till den information vi gav dig då gällande de möjligheter du har för att ta ditt ärende vidare om du inte godtar vårt besked. Då ditt klagomål gäller en period som föll under vår MGA licens, kan du vända dig till eCogra (https://ecogra.org/), direkt till MGA (https://www.mga.org.mt/support/contact-us/) eller till den Europeiska kommissionens tvistlösningplatform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage).

Vi kommer nu att invänta eventuell kontakt från någon av ovan organisationer. Skulle de finna att vi gjort en felaktig bedömning i ditt ärende, kommer vi givetvis vara öppna för att korrigera vårt beslut. Fram till att detta sker kommer vi att anse ditt ärende stängt.

_________________

Jag gav ett bra svar tillbaka på mail 1 med nya bevis och hur dem tänkte att bara ersätta 2019 och inte 2017-18 som var problemen. Borde man ta upp det på askgamblers innan MGA utredning, eller förstör det?

Får man köra samtidigt?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp