• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ändra kreditgräns Norwegiankortet??

JesseTopp

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
31 Juli 2013
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Hej,

Har nu haft mitt Bank Norwegian-kort sedan i mars 2015 och skulle vilja ändra min kreditgräns. Tidigare stod det att jag hade den högsta möjliga krediten som de kunde tänkas bevilja mig baserat på mina förutsättningar (f n 10.000 kr). Fast nu verkar de ha ändrat den texten för nu står det helt plötsligt:

Beklagar, du har inte möjlighet att ändra din kreditgräns för tillfället
För att kunna ändra din kreditgräns behöver du vara i fas med inbetalningar på dina produkter i Bank Norwegian, inte vara spärrad för kredit samt att inte ha ansökt om lån hos oss nyligen.

Du är välkommen att öka din kreditgräns vid ett senare tillfälle. Var uppmärksam på att det kan ta några dagar innan dina inbetalningar registreras hos oss.


...tycker detta är lite märkligt då jag har skött detta kort exemplariskt med inbetalningar alltid i tid och har inte spärrat mig själv eller sökt något lån hos Bank Norwegian (ännu).

Är det någon som kan gå in och kolla om de har ändrat texten även för er andra eller om detta är något unikt för min del???

Tack på förhand!!

Mvh
//M
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Så här står det hos mig:
Ändring av kreditgräns
Utifrån den senaste kreditvärderingen har du den högsta kreditgräns vi kunde erbjuda dig. Om du önskar ytterligare ökning kan du ansöka om detta via länken.
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Så här står det hos mig:
Ändring av kreditgräns
Utifrån den senaste kreditvärderingen har du den högsta kreditgräns vi kunde erbjuda dig. Om du önskar ytterligare ökning kan du ansöka om detta via länken.
Jag har samma text.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Fast trådstarten handlar väl om ett kreditkort?

Ni som skrivit efter syftar väl på större lån?
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ni som har:
"Ändring av kreditgräns
Utifrån den senaste kreditvärderingen har du den högsta kreditgräns vi kunde erbjuda dig. Om du önskar ytterligare ökning kan du ansöka om detta via länken."

Vad händer om man trycker på länken? Tas det UC direkt eller kommer man bara vidare?

Hur vet man när BN själva automatiskt erbjuder än högre gräns? Något jag läst att dom gör ibland.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp