Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny, ingen UC. Upp till 20 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Äntligen börjar det se bra ut

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av Brorsan, 12 maj 2019.

1. Brorsan

Brorsan Ny medlem - Trofépoäng: 46

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    46
    Har sedan många år tillbaka haft utmätning på lönen och det har verkligen inneburit att man fått värdera varenda krona extra mycket.
    Men för snart två år sedan bytte jag jobb och då tar det ju lite tid innan KF upptäcker detta. Passade då på att ringa runt och få till avbetalning direkt med inkassobolagen. Det gick bra och alla drog tillbaka från KF och jag har betalat ungefär samma som under löneutmätningen, dock med den fördelen att jag tjänat lite bättre på nya jobbet så lite mer pengar att röra mig med.

För 2,5 år sedan var skulderna nere på 400 000 men de har stadigt minskat (tokhöga räntor). Men så förra veckan betalade jag dessutom av de sista 50 000 på en skuld och har nu bara två kvar på ca: 30 000 st. De två betalar jag ganska lite på och det är dessutom räntefria :)

Ska bli väldigt skönt när dessa också är betalda, nästa år kommer även sista betalningsanmärkning försvinna. En lustig anmärkning på 0 kr från KF pga. utmätningsförsök när jag redan hade utmätning på lönen. Men det kan nog varit att de drog skatteåterbäringen.

Jag vet inte riktigt hur höga skulderna var när det var som mest men det var nog runt 600 000, med 18% ränta så krävs det inte lite för att minska skuldberget.

Hade önskat man kände till denna sajten redan innan KF kom in i bilden, ett samlingslån då med lite rimligare ränta hade gjort tillvaron/ekonomin bättre.

Skitsamma, om ett år är resan slut och alla sömnlösa nätter över.

Kan tillägga att förr så fick jag sån ångest när breven från olika inkasso kom, ofta öppnade jag inte ens utan kastade direkt, likaså med brev från kronofogden.
    Nu idag och den senaste tiden har jag längtat efter inbetalningskorten, där jag också kunnat se hur skulderna minskat från månad till månad. Lika stark känsla som ångesten förr, fast motsatt :)

/Brorsan

Freya, DN1981, Floppen och 15 andra gillar detta.
  2. Kman

Kman Viktig medlem - Trofépoäng: 267

Mottagna gillanden:
    111
    Trofépoäng:
    267
    Grymt bra gjort. Och kan bara hålla med om det du säger, de sömnlösa nätterna, de var grymma. Men nu som skuldfri så slipper man huvudvärk, stress o all skit som man har som skuldsatt.
    Tog en eftermiddagslur idag innan jobbet o tittade upp i taket som sååå många gånger förr innan jag somnade. Nu var det inte av ångest man stirrade upp i taket, utan av känslan att fasen, alla räkningar är betalda. Nu var det utav glädje. Jag har tak över huvudet o mat på bordet. Det låter som en klyscha, men det är iaf det viktigaste för mig, nu som skuldfri. Saker som tv, tv-spel, ny telefon etc etc är inte värt ett skit längre som det var förr. Det materiella kommer långt ner i listan nu om vad som är viktigt.
    Återigen, kanonbra jobbat. 1 år går fort.

Last edited: 13 maj 2019
    Floppen, magdaa, A27 och 2 andra gillar detta.
  3. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 937

Mottagna gillanden:
    3 075
    Trofépoäng:
    1 937
    Håller med ovanstående talare - riktigt GRYMT jobbat !!! :)
    Att Du mäktat med detta i många år är imponerande - verkligen !! :rolleyes:

Kman och Terry_ gillar detta.
  4. Brorsan

Brorsan Ny medlem - Trofépoäng: 46

Mottagna gillanden:
    19
    Trofépoäng:
    46
    Jag har ändå haft tur och hela tiden haft boende, även om boende är ett jäkla problem när man har KF efter sig och massa betalningsanmärkningar. Blivit en del hoppande mellan svindyra boenden i 2:a hand men aldrig stått utan. Extra härlig känsla när man fick ett förstahandskontrakt, då kände man på riktigt att man var på rätt väg. Nu siktar jag på att få upp kreditvärdigheten och spara några år till insatsen till en röd liten stuga på landet :)
    har nu 6% men hade 30% för bara 6 månader sedan så det har gått stadigt i rätt riktning.

Kman gillar detta.

Dela sidan