Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Meddelanden
1 077
Mottagna reaktioner
367
Poäng
517
För mig också. Sökte i november och handläggaren ringde i februari.
Tänkte på en sak. Är det en Skuldsaneringsansökan en offentlig handling? Dvs om någon ringer till fogden får dom då säga att det ligger en ansökan om skuldsanering?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 147
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Tänkte på en sak. Är det en Skuldsaneringsansökan en offentlig handling? Dvs om någon ringer till fogden får dom då säga att det ligger en ansökan om skuldsanering?
Ja
Alla som söker skuldsanering och får inledande samt beslutande skuldsanering läggs ut på post och inrikestidningar i 2 år.
Om ett företag gör en kreditupplysning på dig så kommer det framgå där också.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Ja
Alla som söker skuldsanering och får inledande samt beslutande skuldsanering läggs ut på post och inrikestidningar i 2 år.
Varför gör man det, känns som extra bestraffning. Snackas så mkt integritet hit och dit men hela Sverige får läsa om att grannen sökt skuldsanering.

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Meddelanden
1 241
Mottagna reaktioner
680
Poäng
637
Varför gör man det, känns som extra bestraffning. Snackas så mkt integritet hit och dit men hela Sverige får läsa om att grannen sökt skuldsanering.
Det görs då man fått inledande och ger att alla ens borgenärer möjlighet att inkomma/anmäla till KFM med de skulder man har. Tror helt ärligt att väldigt få privatpersoner sitter o kollar POIT dagligen..

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
1 077
Mottagna reaktioner
367
Poäng
517
Ja
Ja
Om man ringer till fogden och har en vanlig ansökan utan inledande eller något sånt ?? Ger då fogden ut ett svar?

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 147
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Om man ringer till fogden och har en vanlig ansökan utan inledande eller något sånt ?? Ger då fogden ut ett svar?
Jag vet inte om jag har förstått dig rätt
Kronofogden får inte berätta till någon annan person men som sagt har du fått inledande eller beslutande skuldsanering kommer det synas på post och inrikes tidningarna
Däremot om du söker ett jobb kan arbetsgivaren göra en kreditupplysning på dig och där kommer det framgå att du har skulder hos kronofogden eller skuldsanering

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
1 077
Mottagna reaktioner
367
Poäng
517
Jag vet inte om jag har förstått dig rätt
Kronofogden får inte berätta till någon annan person men som sagt har du fått inledande eller beslutande skuldsanering kommer det synas på post och inrikes tidningarna
Däremot om du söker ett jobb kan arbetsgivaren göra en kreditupplysning på dig och där kommer det framgå att du har skulder hos kronofogden eller skuldsanering
Äh. Du har inte förstått. Om jag går in på www.kronofogden.se och ansökar om skuldsanering. Och sen 3 dagar senare ringer det någon nyfiken jävel till fogden för att kolla. Får då handläggaren som svarar berätta att jag har ansökt om en skuldsanering?

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
En av våra mest kunniga
Meddelanden
2 229
Mottagna reaktioner
1 438
Poäng
997
Äh. Du har inte förstått. Om jag går in på www.kronofogden.se och ansökar om skuldsanering. Och sen 3 dagar senare ringer det någon nyfiken jävel till fogden för att kolla. Får då handläggaren som svarar berätta att jag har ansökt om en skuldsanering?
All inkommande post till myndigheter är offentlig handling.
Likaså beslut och upprättade handlingar. Och en herrans massa annat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp