• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Äntligen jag är så glad - beviljd skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

oro76

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
11 September 2022
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
14
Poäng
37
Idag fick jag beskedet, jag är beviljad SKULDSANERING!
Ja är så lycklig! Är som en stor sten som lämnat mitt bröst!:)
Får jag fråga om det är första ansökan och vilka förutsättningar du hade. Skulder, något spelberoende el liknande, barn, ensamstående, bostad osv. Jag har precis fått besked om löneutmätning och tänkte söka skuldsanering för andra gången efter nyåret då min första ansökan fick avslag för drygt ett år sedan.
Grattis det måste kännas så skönt att se ett slut
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
Får jag fråga om det är första ansökan och vilka förutsättningar du hade. Skulder, något spelberoende el liknande, barn, ensamstående, bostad osv. Jag har precis fått besked om löneutmätning och tänkte söka skuldsanering för andra gången efter nyåret då min första ansökan fick avslag för drygt ett år sedan.
Grattis det måste kännas så skönt att se ett slut
Förstår inte varför så många frågar om förutsättningar. Detta är inte en automatiserad process där man får besked på 5 sekunder som vid en låneansökan...
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Förstår inte varför så många frågar om förutsättningar. Detta är inte en automatiserad process där man får besked på 5 sekunder som vid en låneansökan...
För att många är nyfikna på hur det har gått för andra i en liknande situation som en själv? Det handlar inte om svartvita svar, bara att höra andras erfarenheter.
 

oro76

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
11 September 2022
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
14
Poäng
37
Förstår inte varför så många frågar om förutsättningar. Detta är inte en automatiserad process där man får besked på 5 sekunder som vid en låneansökan...
Det förstår jag givetvis att det inte är. Men det kan också vara av intresse för vilka som ändå ligger "bättre" till att en dag få möjligheten att bli beviljad sanering. Efter att ha bläddrat runt på denna sida så tycker jag mig ändå se att många som blir beviljade har haft t ex ett spelmissbruk i botten, företag som gått omkull, separationer el liknande. Men jag läser dessvärre inte så mycket om liknande fall som mitt. Där jag inte haft dessa problem utan snarare levt ensam hela tiden och hamnat i skuldfällan ändå där skuldernas storlek ökat med åren och jag haft svårare att klara månadskostnaden på egen hand och tyvärr tagit på mig nya skulder för att klara mig ännu en månad. Jag trodde att detta forum var till för att på något sätt ge lite hopp till varandra utan att känna att frågorna man ställer är fel. Jag har hela tiden kämpat med att göra rätt ifrån mig men jag orkar inte längre så nu har jag släppt allt och bara hoppas att även jag en dag får chansen till en nystart!
 

Poc

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
20
Poäng
87
Grattis,förstår din lättnad.
Har inledande.

Tog det lång tid för dig, mellan inledande och beslut?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 633
Mottagna reaktioner
1 666
Poäng
1 177
Det förstår jag givetvis att det inte är. Men det kan också vara av intresse för vilka som ändå ligger "bättre" till att en dag få möjligheten att bli beviljad sanering. Efter att ha bläddrat runt på denna sida så tycker jag mig ändå se att många som blir beviljade har haft t ex ett spelmissbruk i botten, företag som gått omkull, separationer el liknande. Men jag läser dessvärre inte så mycket om liknande fall som mitt. Där jag inte haft dessa problem utan snarare levt ensam hela tiden och hamnat i skuldfällan ändå där skuldernas storlek ökat med åren och jag haft svårare att klara månadskostnaden på egen hand och tyvärr tagit på mig nya skulder för att klara mig ännu en månad. Jag trodde att detta forum var till för att på något sätt ge lite hopp till varandra utan att känna att frågorna man ställer är fel. Jag har hela tiden kämpat med att göra rätt ifrån mig men jag orkar inte längre så nu har jag släppt allt och bara hoppas att även jag en dag får chansen till en nystart!
Har du blivit skuldsatt för att du har levt ensam?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp