• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Äntligen på gång

Bekymrad

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Efter mer än tio år av lögner och nya lån har jag lagt alla kort på bordet för min man. Ledsen och chockad och sårad har han ändå bestämt att stötta och hjälpa mig. Har haft en intensiv vecka sen jag berättade allt. Ringt alla bolag, stoppat några att hamna hos kronofogden och fått en blick över hur läget verkligen är, över 700 000 tusen i skulder Bara skit lån med höga räntor som tickat på, känns väldigt tungt men ändå skönt att börja få koll på läget.
Idag har vi löst alla skulder hos kronofogden och även ett Onea lån som slutade på 44000 tusen!!! Några andra akuta lån är också borta och känslan är enorm lycka! . Har lång väg kvar, min resa tillbaka har precis börjat och det kommer bli tufft men jag vet att varje månad är en väg mot friheten, jag har koll och inga sjuka räntor som tickar på. Ser fram emot lönen att få betala mina skulder, ingen jakt efter posten, inga mer lögner. Har svårt att ta in allt och fattar inte hur vi orkat i alla år och jag är glad att det här forumet finns. Det har hjälpt mig att ta detta beslut att våga ta steget, att man inte är ensam. Tack alla??

En sak som slagit mig dom här dagarna är hur sjukt krångligt det varit att få göra rätt för sig, en jätte process att betala av kronofogden, alla telefon köer, väntan på svar på mail, förhandlingar. Nu håller jag tummarna kronofogden hinner stoppa löneutmätningen så jag slipper vänta på att få tillbaka mina pengar, dom skyller på deras system att det är långsamt... Så vi får se hur det blir med det.
Nu är nästa steg att försöka få ner månads kostnaderna på lånen jag räddat genom att förlänga lån tiden, på så sätt kan jag sakta beta av de lite mindre lånen, och varje avslutad kredit eller lån är en stor seger!

Framtiden ser ljus ut Vem hade trott det för två veckor sen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
J

Jappp

Gäst
Poäng: 0
Man blir belönad direkt om man gör rätt för sig...Bra jobbat!!!
Ibland det fattas bara mod att erkänna till närmaste....
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Lycka till! Glädjande att få läsa att du mår bättre nu.

Glöm inte att spärra dig från allt som har med 4finance att göra.
 

Bekymrad

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
263
Poäng
437
Lycka till! Glädjande att få läsa att du mår bättre nu.

Glöm inte att spärra dig från allt som har med 4finance att göra.
Tack ja det känns så mycket bättre när man slipper leva i en lögn.
spärrade mig redan i våras från dom och några andra, kommer inte ta ett lån eller kredit till nånsin ändå. Nu blir det till att jobba så mycket extra jag kan, beta av resterande lån och börja spara Kanske få en aning bättre kreditvärdighet på köpet också ,vore ju kul.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp