• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Är det möjligt att få en avbetalningsplan på ett Easycredit lån?

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har ett Esycredit lån på 3000 som jag tyvärr inte kan återbetala har försökt få fram pengar men denna månad går det inte. Vet att Avida fakturerar men har de inkasso också eller är det något annat? I så fall går det att få en rimlig avbetalningsplan på mer än 3 månader. Har försökt läsa i olika trådar på forumet men får inget entydigt svar. Är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med detta känns idiotiskt att ta ett nytt lån för att lösa detta om det finns en annan utväg.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har ett Esycredit lån på 3000 som jag tyvärr inte kan återbetala har försökt få fram pengar men denna månad går det inte. Vet att Avida fakturerar men har de inkasso också eller är det något annat? I så fall går det att få en rimlig avbetalningsplan på mer än 3 månader. Har försökt läsa i olika trådar på forumet men får inget entydigt svar. Är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med detta känns idiotiskt att ta ett nytt lån för att lösa detta om det finns en annan utväg.

3 månader kan du få hos Avida, men det går i praktiken att förlänga till 4-5 genom att prata med dem under tiden.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Erfarenhet av Avida inkasso/Easycredit lån

Läste i en annan tråd om någon som hade ett lån på 7000 med en avbetalning på 400/månad det stämmer alltså inte? Behöver verkligen få veta om det är möjligt med en plan på mer än 3 månader så är det fler som har erfarenhet av detta så skulle jag verkligen uppskatta att få veta det.
 

hjultomten

V.I.P
Poäng: 72
Blev medlem
2 Augusti 2012
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
14
Poäng
72
Läste i en annan tråd om någon som hade ett lån på 7000 med en avbetalning på 400/månad det stämmer alltså inte? Behöver verkligen få veta om det är möjligt med en plan på mer än 3 månader så är det fler som har erfarenhet av detta så skulle jag verkligen uppskatta att få veta det.

Jag har haft med Avida och göra den senaste tiden och mer än 3 månader får du inte. Men det man kan göra är att skjuta en betalning framåt i sin plan vilket då blir 4 månader, sedan kan man prata snällt med kundtjänst och få en månad till. Men planen är 3 månader.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Snälla beskriv hur jag går tillväga för att få till det så. Förstod inte riktigt hur jag kan få 5 månader istället för 3
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag har haft med Avida och göra den senaste tiden och mer än 3 månader får du inte. Men det man kan göra är att skjuta en betalning framåt i sin plan vilket då blir 4 månader, sedan kan man prata snällt med kundtjänst och få en månad till. Men planen är 3 månader.

Jag har fått på 4 ggr. Bad snällt!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tänk på att AVIDA enbart godkänner 3 månader. Sen kan du med lite snits prata till dig längre tid när de ser att du duktigt betalat någon av månaderna.

Men ingne kan garantera 100% att du får 5 månader.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tack för alla ärliga svar. Tråkigt att några skriver att de fått avbetalningsplaner på mellan 2-400 kronor per månad för större lån än mina 3000. Inte någon som skrivit det i denna tråd men det fick mig att hoppas lite att det gick att förhandla med Avida. Vet inte hur jag ska göra nu är bara så fruktansvärt trött på att låna betala tillbaka och låna igen månad efter månad.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Jag har fått av Avida delat på tre hos både Easycredit och Credigo.

Dom mindre avbetalningarna du nämner var nog när dom hade något annat inkassobolag.

När man betalat en avbetalning kan man ju eventuellt lägga om avbetalningen och minska den månatliga summan på det viset om du förstår vad jag menar?
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Tack för alla ärliga svar. Tråkigt att några skriver att de fått avbetalningsplaner på mellan 2-400 kronor per månad för större lån än mina 3000. Inte någon som skrivit det i denna tråd men det fick mig att hoppas lite att det gick att förhandla med Avida. Vet inte hur jag ska göra nu är bara så fruktansvärt trött på att låna betala tillbaka och låna igen månad efter månad.

Om möjligt, sluta med det. Sluta med allt och var ärlig mot dig själv och din omgivning. Du kan inte göra det ogjort. Det blir bara värre om du förlänger och lånar om. Berätta för dom meddrabbade och släpp det till avbetalningar och i värsta fall om möjligt så ta några anmärkningar och gör ditt bästa, du kan inte göra mer.

Bryt ihop nu och inse att du har skulder. Sen kommer du ta igen lite i taget men slipper inom några månader all denna månatlig jakt på pengar. Det tär på dig psykiskt och du kan hålla på så hela livet och vara extremt duktig, men dina lån kommer växa. Sluta med det om det inte får allt för stora konsekvenser. Är du ensam och kan ta några anmärkningar så är det en utväg, även om det är tråkigt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp