• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Är jag beviljad? Privat-leasing online Kia

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Hej, hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag ansökte om privat leasing online igår eftermiddag hos Kia. Signerade med BankID, fick sen ett mejl med min beställning.

Är jag beviljad? Har en automatisk uc-koll gjorts, eller görs den manuellt senare?

Stod att en återförsäljare skulle kontakta mig för slutgiltigt kontraktskrivande, förmodligen hann ingen höra av sig sent på fredagen.

Kan det bli så att man åker in för att skriva kontrakt, och då bli nekad på plats?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 601
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Hej, hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag ansökte om privat leasing online igår eftermiddag hos Kia. Signerade med BankID, fick sen ett mejl med min beställning.

Är jag beviljad? Har en automatisk uc-koll gjorts, eller görs den manuellt senare?

Stod att en återförsäljare skulle kontakta mig för slutgiltigt kontraktskrivande, förmodligen hann ingen höra av sig sent på fredagen.

Kan det bli så att man åker in för att skriva kontrakt, och då bli nekad på plats?
Jag leasade visserligen på Möller bil, men jag fick också per automatik ett mail om min beställning.
Men kort därefter ringde en säljare och bad mig komplettera med lönespecifikationer då min årsinkomst de året endast låg på 43.000kr.
Efter lite komplettering så blev det godkänt och då skickade han ut avtalsbekräftelser till mig på mail osv och sen bestämde vi tid när jag skulle komma in och hämta bilen samt skriva på resterande papper.
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Jag leasade visserligen på Möller bil, men jag fick också per automatik ett mail om min beställning.
Men kort därefter ringde en säljare och bad mig komplettera med lönespecifikationer då min årsinkomst de året endast låg på 43.000kr.
Efter lite komplettering så blev det godkänt och då skickade han ut avtalsbekräftelser till mig på mail osv och sen bestämde vi tid när jag skulle komma in och hämta bilen samt skriva på resterande papper.
Ok tack. Är väl bara avvakta till nästa vecka då. Kanske blir så att en säljare ringer upp o nekar/beviljar. Trodde en automatkoll gjordes direkt, och gav besked.
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Det jag hört är att leasing är mkt lättare än lån, och har du okej inkomst utan anmärkningar så beviljas du. Vet inte om höga befintliga lån kan hindra dock..
 

Bilentusiast

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det jag hört är att leasing är mkt lättare än lån, och har du okej inkomst utan anmärkningar så beviljas du. Vet inte om höga befintliga lån kan hindra dock..
Hej!

Hur gick det för dig?

Vet någon vem Kia Finans använder för att ta kreditupplysning, är det UC, BisNode, CreditSafe?
Har förstått att bakom Kia Finans finns Santander.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp