• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Återbetalning vid skuldsanering...

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Hej alla kämpar!
Jag har pågående skuldsanering där det betalas ut till borgenärerna en gång per år.
26 mars så betalade kronofogden ut till Ikano bank till ett banklån och en kortkredit. Både dessa skulder är redan återbetalda till fullo då även min fru stod på dessa och har fått betala fullt på dessa.

Har flera gånger haft kontakt med Ikano bank och de har sagt att de ska skicka brev där jag fyller i kontonummer så ska de betala tillbaka. Ringde senast i tisdags och då skulle de skicka breven med A post men inga brev idag heller...

Är det någon mer här på forumet som har liknade problem?
Måste vara flera som har lån mm tillsammans med fru eller man som får betala den skulden där den ena har skuldsanering.
När sen det betalas ut från skuldsaneringen så kommer ju den skulden betalas innan skuldsaneringen är klar. Men verkar vara så att de inte vet hur de ska göra..

Må väl
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Inte hört om detta men ska inte de pengarna tillfalla de andra borgenärer du har ?
 

lia20

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
97
Poäng
247
Hej alla kämpar!
Jag har pågående skuldsanering där det betalas ut till borgenärerna en gång per år.
26 mars så betalade kronofogden ut till Ikano bank till ett banklån och en kortkredit. Både dessa skulder är redan återbetalda till fullo då även min fru stod på dessa och har fått betala fullt på dessa.

Har flera gånger haft kontakt med Ikano bank och de har sagt att de ska skicka brev där jag fyller i kontonummer så ska de betala tillbaka. Ringde senast i tisdags och då skulle de skicka breven med A post men inga brev idag heller...

Är det någon mer här på forumet som har liknade problem?
Måste vara flera som har lån mm tillsammans med fru eller man som får betala den skulden där den ena har skuldsanering.
När sen det betalas ut från skuldsaneringen så kommer ju den skulden betalas innan skuldsaneringen är klar. Men verkar vara så att de inte vet hur de ska göra..

Må väl
Klurigt. Svar på liknande, och andra, frågor finns på sida 5 här:
https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjACegQIAhAB&usg=AOvVaw00uYjflqUdfT9TSGDgox0D

Såvitt jag förstått ska man fortsätta betala enligt betalplan även om skulden blir fullt återbetald, enligt ditt exempel.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Fått svar från KFM att de kommer betala enligt plan och att det är bankerna som får sköta återbetalning. Det ska inte delas ut till de andra borgenärerna då det blir orättvis fördelning enligt kfm.

Har samma sak med Sörmlands Sparbank där skulden är slutbetald nu men de meddelade kfm som skickat brev till mig att de från nästa betalning betalar ut till min fru istället då hon varit solidariskt betalningsansvarig.
De fixade allt detta på en vecka o Ikano bank håller fortfarande på pengarna!!

Skillnad på bank kan man säga
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Hej alla kämpar!
Jag har pågående skuldsanering där det betalas ut till borgenärerna en gång per år.
26 mars så betalade kronofogden ut till Ikano bank till ett banklån och en kortkredit. Både dessa skulder är redan återbetalda till fullo då även min fru stod på dessa och har fått betala fullt på dessa.

Har flera gånger haft kontakt med Ikano bank och de har sagt att de ska skicka brev där jag fyller i kontonummer så ska de betala tillbaka. Ringde senast i tisdags och då skulle de skicka breven med A post men inga brev idag heller...

Är det någon mer här på forumet som har liknade problem?
Måste vara flera som har lån mm tillsammans med fru eller man som får betala den skulden där den ena har skuldsanering.
När sen det betalas ut från skuldsaneringen så kommer ju den skulden betalas innan skuldsaneringen är klar. Men verkar vara så att de inte vet hur de ska göra..

Må väl
Vi är i samma sits i december månad i år. Sen är det ytterligare 2 år på min mans sanering. Förmodar pengarna kommer tillbaka till mig när de blivit utbetalda från kfm eftersom betalplanen löper som vanligt.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Verkar vara olika hur de gör tydligen.. ingen verkar ha tänkt på detta vilket är märkligt.
Vissa banker verkar betala till den som är solidariskt betalningsansvarig o som ikano som ska betala till mig som har sanering. Om de nu gör det... de fick min betalning 26 mars till en skuld som klar o fortfarande inte återbetalt vilket är uselt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Verkar vara olika hur de gör tydligen.. ingen verkar ha tänkt på detta vilket är märkligt.
Vissa banker verkar betala till den som är solidariskt betalningsansvarig o som ikano som ska betala till mig som har sanering. Om de nu gör det... de fick min betalning 26 mars till en skuld som klar o fortfarande inte återbetalt vilket är uselt


Det är en brist i skuldsaneringslagen vad jag hört
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hej alla kämpar!
Jag har pågående skuldsanering där det betalas ut till borgenärerna en gång per år.
26 mars så betalade kronofogden ut till Ikano bank till ett banklån och en kortkredit. Både dessa skulder är redan återbetalda till fullo då även min fru stod på dessa och har fått betala fullt på dessa.

Har flera gånger haft kontakt med Ikano bank och de har sagt att de ska skicka brev där jag fyller i kontonummer så ska de betala tillbaka. Ringde senast i tisdags och då skulle de skicka breven med A post men inga brev idag heller...

Är det någon mer här på forumet som har liknade problem?
Måste vara flera som har lån mm tillsammans med fru eller man som får betala den skulden där den ena har skuldsanering.
När sen det betalas ut från skuldsaneringen så kommer ju den skulden betalas innan skuldsaneringen är klar. Men verkar vara så att de inte vet hur de ska göra..

Må väl
Ja va knepigt men hur som helst kommer väl pengarna tillbaka annars har ju ikano tex fått mer tillbaka än vad dom ska ha eller tänker jag helt galet?
Mycket lurigt.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Ikano har fått hela skulden återbetald så nu håller de på pengar de inte ska ha
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp