Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Återfå deposition

Hej,

Jag hyr idag en lägenhet i ytterkanten av Stockholm. Jag hyr den i andra hand, och grejen är den att när jag fick hyra den så la jag två månadshyror i deposition för jag hade två bet.anmärkningar. Jag har nu bott här i ett halvår och jag betalar naturligtvis mitt boende problemfritt varenda månad.

Nu är det dock så att jag är i stort behov av dessa två månadshyror till min privatekonomi.

Hur skulle ni ställa er om man frågade om man kunde få tillbaka depositionen eftersom man sköter varenda hyra? Tror ni att personen börjar få kalla kårar då, eller kan man ha byggt upp ett förtroende på ett halvår som gör att personen förstår att man kanske behöver få tillbaka depositionen? Nu är det inte så att jag vill ha tillbaka den bara för att, utan den behövs verkligen i min plånbok just nu.

Vad kom ni överens om när du betalade dessa pengar och hur länge ska de vara i förvar ?
Det är väl så att om du missar att betala har dom dessa pengar att tillgå
Du kan alltid ställa frågan åtminstone få en Utbetald

Vi sa väl att den återbetalas när jag hyrt klart. Fast vi har en bra relation och vi bor nära varandra så det är inte så att jag nånsin kommer skita i att betala. Därför jag tänkte att han kanske känner sig trygg med det nu, att jag visar god betalningsförmåga och vi är skötsamma så det inte ska vara några problem.

Är mest rädd att han ska få kalla kårar och kanske vilja bli av med oss som hyresgäster ifall frågan kommer. Börja tro att vi har problem med ekonomin. Fast vi inte har det, snarare så att vi har behov av pengarna då jag kommer vara utan lön i jan och feb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp