1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Öka bolån swedbank

Diskussion i 'Bolån' startad av Crille, 17 juni 2018.

1. Crille

Crille Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Trofépoäng:
    6
    Hej,
    Ny här på forumet. Har liten fråga gällande höjning av sitt bolån på swedbank. Har idag bolån på 1,6 milj varav huset är värt 2,3 milj. Skulle vilja öka bolånet för att baka in ett blancolån på 348 tkr. Har 0,3 i uc min fru likadant. Hur upplever ni swedbank med höjningar av bolån brukat det gå relativt smärtfritt?
    Tack på förhand
    / Christian

2. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    205
    Trofépoäng:
    386
    Siffermässigt går det ihop, du blir då belånad under 85%. Svårt att säga med så lite info men om UCn ser bra ut i övrigt och ni har hyggliga inkomster i förhållande till utgifter ska det väl inte vara några problem? I min värld är Swedbank den krångligaste av dom alla men det verkar ju dock variera från person till person :)

3. Crille

Crille Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Trofépoäng:
    6
    Ja ugn ser rätt bra ut ,inte många förfrågningar. Men vilken bank skulle du tipsa om? Ska tilllägas att jag har funderingar på att flytta bolånet i samband med utökning

4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 682
    Trofépoäng:
    1 027
    Sbab skulle jag gå på då dom erbjuder lägst ränta utan förhandling

Ahmed84 och Crille gillar detta.
  5. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    205
    Trofépoäng:
    386
    Som du ser Crille så är det ju en smaksak. Många tycker SBAB är lätta, personligen blev jag utan problem hjälpt av SEB när min kära hemmabank Swedbank sa nej (trots att ha varit trogen kund sen jag var gammal nog att få ha ett bankkonto).

Oavsett bank så är mitt absolut bästa tips att ringa och prata med banken personligen (telefon/möte). Jag berättade för min bankkvinna att jag hade en hel del blanco som jag ville lösa i samband med flytt av bolån och höjning och då var det inga problem. Med blancolånen borta såg månadsbudget genast strålande ut. Gjorde samma grej innan på nätet och det blankt nej, trots ”lösa-befintliga-lån” funktionen.

Lycka till och håll oss uppdaterade

Dela sidan