Lånforum.se rekommenderar

1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Klara lån - Jämför 20 lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC

Ökad chans att ansöka direkt via bankerna

Jajajaja

Medlem
Poäng: 36
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Sitter lite i skiten.. Får inte något samlingslån via Lendo, Advisa osv.
Vad tror ni om att ringa till banken direkt, ex Collector, och se om dom kan hjälpa på något sätt?
Någon som upplevt att det är lättare få lån direkt via banken istället för lånförmedlare? Vill alltså endast samla och inte ta något nytt lån.

Ingen bet.anmärkning
900 blanco
400k inkomst
87 underskott
4 ff
UC-risk 5%

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 6 847
Årets medlem
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
14 636
Mottagna reaktioner
10 259
Poäng
6 847
Det skulle väl vara om Collector/Remember nappar men att ha nästan 1 mljon i Blanco och inkomst på 400.000 kommer ge automatiskt avslag på många banker.

Doodles

Kunnig medlem
Poäng: 306
Meddelanden
266
Mottagna reaktioner
111
Poäng
306
Kolla med de (Remember o Collector) innan de tar en kreditupplysning. Om inte förutsättningar finns kan du kolla med Nordax på samma vis.

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Meddelanden
1 481
Mottagna reaktioner
501
Poäng
597
Det skadar inte att fråga bankerna direkt men förvänta dig inga direkta svar. Jag har själv varit i kontakt med Remember och Nordax. Uppgav mina förutsättningar men det enda svaret jag fick var att jag skulle inkomma med en ansökan och att det inte gick att ge något bedömning om mina chanser till lån utan en ansökan. Återkom gärna kring hur det gick!

Doodles

Kunnig medlem
Poäng: 306
Meddelanden
266
Mottagna reaktioner
111
Poäng
306
Beror helt på vem man pratar med. Sökte bolån och de kunde säga att det såg bra ut. Sedan samlingslån, sedan kunde de säga att det kunde vara ok. Så får du inte rätt stöd ring igen.

Jajajaja

Medlem
Poäng: 36
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
11
Poäng
36
Inget napp på Collector eller Remember.
Finns det någon bank utanför Lendo/Advisa som är lite lättare? Balanzia kanske?

Vet att belåning är hög men inga betalningsanmärkningar eller kf-ärenden borde väl göra att dom kan ha lite förtroende och ser att man ändå sköter betalningarna.
Ett samlingslån gör ju att man får ytterligare ett par kronor över för att betala deras fakturor också..

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Meddelanden
1 481
Mottagna reaktioner
501
Poäng
597

Vet att belåning är hög men inga betalningsanmärkningar eller kf-ärenden borde väl göra att dom kan ha lite förtroende och ser att man ändå sköter betalningarna.
Ett samlingslån gör ju att man får ytterligare ett par kronor över för att betala deras fakturor också..
Har liknande förutsättningar som dig och fick också tvärnej från Collector. Tyvärr är det ju inte så enkelt även om det är fullt logiskt att minskade månadskostnader ger mer över i plånboken....

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 757
Moderator
Meddelanden
1 093
Mottagna reaktioner
980
Poäng
757

Hur ser det ut med kreditkort och belåningsgrad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp