1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Överbryggningslån

Diskussion i 'Bolån' startad av Lars, 9 september 2018.

Tags: Add Tags
  1. Lars

Lars Gäst

Hej!
    Vi har hittat ett hus, som vi vunnit budgivning på, detta mitt under renovering av tvättstuga/badrum som förväntas vara klart om ungefär en månad.

Hur skulle ni lagt upp det hela? Tillträdet förväntas vara ungfär 3 månader efter kontraktsskrivning (ej gjort än).
    Tyckte jag såg att man ska ha kontrakt på gamla kåken 3 veckor innan tillträde.
    Det ger försäljningen ungefär 5-6 veckors tid. Det är ett bra område, ett hus i lägre prisklasserna (1-2 miljoner) och vanligtvis lättsålt här. Men man vet ju aldrig?! Hur mycket dalar bostadsmarknaden under hösten nu, för antar att det sjunker lite på sökanden som inte vill hamna i flytt mitt i julstressen osv?

2. Lars

Lars Gäst

Tack för svar!

Vi är tyvärr lite begränsade med val av bank då det hela klassas som lantbruksenhet. Efter att ha fått in lånelöften föll de bort en efter en och i dagsläget har vi bara löften från två och det skiljer fint med ränta..

Vi har telefonmöte med banken imorgon och ska även träffa mäklaren då. Hoppas man får lite rätsida igen då, just nu får man varken sömn eller ro i huvudet, när man egentligen bara ska vara glad :(

Dela sidan