• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Överlåtelse av lån?

Vaenni

Kunnig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
6 September 2012
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Hej! Hur funkar det med överlåtelse av lån? Inom familjen tex. eller vänner sinsemellan osv. Kan man ringa in och be företaget överlåta ett lån med familjen/vännens godkännande och då överlåter de lånet låt säga i mitt namn och gör MIG betalningsskyldig istället för familj/vännen utan problem?

Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Hej! Hur funkar det med överlåtelse av lån? Inom familjen tex. eller vänner sinsemellan osv. Kan man ringa in och be företaget överlåta ett lån med familjen/vännens godkännande och då överlåter de lånet låt säga i mitt namn och gör MIG betalningsskyldig istället för familj/vännen utan problem?

Tacksam för svar!

Det kanske går att ordna men du måste gå igenom kreditkontroll så dom ser att du kan betala lånet isåfall ju så det går nog inte bara överlåta hur som helst, men som sagt ring och ställ frågan? =)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
tror inte detta går.jag har prövat samma sak inom familjen och fick bara till svar att så gör man inte.de tog inte kreditkoll,men kollar du upp detta så jätte snällt om du kan skriva här hur det gick för då kommer jag pröva igen.
 

Vaenni

Kunnig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
6 September 2012
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Nej tydligen så funkar det inte. fick höra att de inte kan överlåta ett lån oavsett om det är inom familjen eller mellan vänner. Det funkar bara om man själv alltså söker om lån hos samma företag, blir godkänd och DÅ betalar av hela skulden (som familjen eller vännen har) men sina lånade pengar. Men då krävs ju att man blir godkänd så...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp