• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

1-2 uc-förfrågningar... Vänta ut?

R

Raritet

Gäst
Poäng: 0
Är det skillnad på att ha en eller två förfrågningar. Hur viktigt är det att vänta på att jag endast har en av två kvar?

den som ska försvinna nu är lendo.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Är det skillnad på att ha en eller två förfrågningar. Hur viktigt är det att vänta på att jag endast har en av två kvar?

den som ska försvinna nu är lendo

En eller två förfrågningar är av underordnad betydelse. Det viktiga är hur det ser ut efter schablonberäkningen. Det vill säga hur mycket du har i inkomst kontra dina utgifter med nuvarande lån och boendekostnader m.m.
 
R

Raritet

Gäst
Poäng: 0
Jag är högt belånad

720 000 men årsinkomst på 280 000
Så det är illa redan. Ska söka nytt samlingslån och därför undrar jag om det gör någon skillnad i betyg bara för att öka min chans.
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Jag är högt belånad

720 000 men årsinkomst på 280 000
Så det är illa redan. Ska söka nytt samlingslån och därför undrar jag om det gör någon skillnad i betyg bara för att öka min chans.

Kanske att det kan gå om du samlar dina lån och inte utökar dem, men din belåning är onekligen väldigt hög i förhållande till din inkomst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp