• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

27år och 1 miljon i skuld

eaxz

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 Juni 2020
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, jag är en 27årig kille som levt över mina tillgångar sedan jag var 18. Har alltid tjänat bra men ändå inte lyckats. Största boven är det där förbannade spelmissbruket. 2017 startade jag eget företag (åkeri) och omsatte strax över 2.7 miljoner , var väldigt rädd om pengarna i företaget och skötte mig exemplariskt fram till våren 2019, det var då det började gå dåligt.

Min privata ekonomi var helt åt skogen, under 2018 tog jag endast ut lön under 6 månader (årslön på 200tusen) så att jag stolt kunna visa upp att jag lyckats med att bedriva mitt åkeri.
Men så kom den dagen jag var tvungen att avveckla, sålde allt och fick 500 tusen över som skulle täcka lån på företaget (ca 300tusen). Men det betalades aldrig. Började då smått föra över 10-20 tusen åt gången till mitt privata konto och spelade, det hela eskalerade och efter 1,5 månad hade jag för över 580 tusen till mig själv.

Inkassokraven började trilla in på firman men jag totalt sket i det. Fick fast jobb direkt jag sålde lastbilen och jobbar där idag. Månaderna gick och i Februari iår ringer en konkursförvaltare till mig och vill reda ut allt.
Vi träffas och allt uppdagas, jag blir då skyldig mitt företag dessa 580 tusen kronorna. Så nu sitter jag med skulder hos kronofogden på nästan 1 miljon i skulder. Har löneutmätning sedan mars (12000kr).

Finns det någon chans att få skuldsanering med tanke på mitt otroligt korkade beteende? Tjänar 32000kr före skatt idag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Skuldsanering är väl inte omöjligt för dig såvida du slapp problem pga uttagen du gjorde
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Risk för att det kan bli rättsliga följder, bokföringsbrott, skattebrott, förskingring mm.
Var det en enskild firma eller ett AB?
 

eaxz

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 Juni 2020
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Risk för att det kan bli rättsliga följder, bokföringsbrott, skattebrott, förskingring mm.
Var det en enskild firma eller ett AB?

Har vart till tingsrätt och vi kom överens om en avbetalningsplan på 8000 i månaden löpande , men eftersom jag fick löneutmätning månaden efter detta blev det att konkursförvaltaren får gå via kronofogden
 

eaxz

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 Juni 2020
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har vart till tingsrätt och vi kom överens om en avbetalningsplan på 8000 i månaden löpande , men eftersom jag fick löneutmätning månaden efter detta blev det att konkursförvaltaren får gå via kronofogden

Edit, det var ett Aktiebolag
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Potentiellt näringsförbud om tingsrätten är inblandad också.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp