Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

3binkasso skickat till kronofogden

Diskussion i 'Inkasso' startad av krat, 11 juni 2018.

1. krat

krat V.I.P

Mottagna gillanden:
    51
    Trofépoäng:
    167
    hade kommit överens med 3binkasso om att slutbetala när skatten kom,men de skickade till KF istället. Nu min fråga, eftersom jag inte får tag i dem ( har försökt i några dagar nu iannat ärende) och kan få fram rätt summa, är det den summan som föreläggandet säger som ska betalas och sedan är det grönt. Eller hur fungerar det. Jag betalade in det jag skulle i torsdags, men det var ju utan avgifter till KF. Vill ju inte få anmärkning. Om jag inte få tag i dem i morgon hur gör jag. Första gången för mig, hjälpte min fd fru att betala ett föreläggande, men då kunde man få fram rätt summa, bolaget svarade ju.

2. krat

krat V.I.P

Mottagna gillanden:
    51
    Trofépoäng:
    167
    Om jag betalar det som står på föreläggandet, räcker det för att undvika anmärkning eller måste jag få fram ett annat belopp från inkassobolaget. Mer ränta etc.

3. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Betala det som står på föreläggandet. Sen skickar du ett mejl till kfm på denna mejladressen:

kronofogdemyndigheten@kronofogden.se

där du skriver ditt ärendenummer (som står på ditt föreläggande, kanske heter ngt annat än ärendenummer, minns inte) och så skriver du att du BESTRIDER skulden eftersom den är återbetald!

Det gör att du inte kan få ett utslag (anmärkning) utan Kfm kommer att invänta svar från 3bInkasso att de erhållit betalningen.

Jag har varit med om en gång att PayEx inkasso inte hade meddelat Kfm att jag betalat eftersom det saknades 29 kr!!! Så jag var på väg att få en anmärkning för 29 kr!! Men jag ringde till PayEx och sa att det är helt absurt och de tog bort den kvarstående skulden på 29 kr och meddelade Kfm att de erhållit betalning.

Så för att du inte ska råka för ngt liknande bör du bestrida till Kfm!!!!

Dela sidan