• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

50000kr kvar i bolån efter såld bostad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
F

Fraya

Gäst
Poäng: 0
hej!
Jag undrar vad som händer med återstående bolån när man säljer sin bostad men säljpriset räcker inte riktig för att täcka hela bolånet. Blir det som är kvar till ett privatlån med högre ränta? Måste man betala det på en gång? Vad händer om man hunnit hamna på KFM?
Tacksam för svar!!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Min man fick 300 000 kvar på bolån, han satt då hos kronofogden , hans storbank löste de ändå och gav honom ett privatlån med lite högre ränta än normalt
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Min man fick 300 000 kvar på bolån, han satt då hos kronofogden , hans storbank löste de ändå och gav honom ett privatlån med lite högre ränta än normalt
Intressant. Så om man Säljer sin bostad med förlust, banken beviljar Privatlån oavsett förutsättningar?
Kommer du ihåg räntan?
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Räntan är runt 8.5 - 8.9 ....
Dom gav väl säkert blancolånet för att dom ville ha tillbaka sina pengar.
Men jag kommer ihåg att han var tvungen att betala 5500 i månaden i början, men de va nog pga omständigheterna...
Sen vet jag inte om hans mamma kanske var med som medsökare men jag tror inte de.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp