Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Klara lån - Jämför 20 lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

A-kassa och utmätning!

Diskussion i 'Fritt' startad av olleundrar, 8 april 2021.

1. olleundrar

olleundrar Medlem - Trofépoäng: 7

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    7
    Har dom senaste fem åren haft löneutmätning, men blev nyligen arbetslös! Har fått beslut från a-kassa ang ersättning och undrar således om jag ska meddela KFM ang denna?
    Enligt a-kassans hemsida så meddelas div myndigheter (inkl KFM) om ersättning!
    Enligt KFM så åligger det arbetsgivaren att anmäla att jag blivit uppsagd och att löneutmätningen avslutats! Har fått detta bekräftat från fd arbetsgivare!
    Ska jag göra något?
    Har fått besked om första utbetalning från a-kassa (i morgon 9/4-21) men inte hört något från KFM!
    Kan KFM kräva retroaktivt?
    Ska även få slutlön från fd arbetsgivare…semester ersättning och K-dagar…kommer det ske utmätning på slutlönen, även om arbetsgivaren anmält att jag avslutat min anställning?

Tacksam för svar!

2. Vippis

Vippis Aktiv medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    4
    Trofépoäng:
    6
    Jag är i samma sits, fick min lönespec och såg att jag får behålla allt över förbehållet ( semesterdagar mm) jag har inte fått någon a kassa ännu! Hur snabbt kontaktas a kassa och blir det retroaktivt blir ju intressant att se! Är det ingen som vet?

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 387 Moderator Årets mest kunniga

Mottagna gillanden:
    6 364
    Trofépoäng:
    4 387
    Det händer att semestererdagar utmäts i särskilt beslut. A-kassorna rapporterar men det brukar funka dåligt, är man intresserad av att bli skuldfri är det bäst att höra av sig till kfm, är det som för många andra mest att behålla pengar som gäller så bör man inte höra av sig

Mjau 74 gillar detta.

Dela sidan