• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

A-skattsedel vid skuldsanering

samillan

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
28 April 2014
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
91
Poäng
257
Säljer en del vid Tradera för att dryga ut inkomsten men är orolig för att det kan bli problem skattemässigt.
Jag kommer ju inte upp i 4000 utökat betalningsutrymme men banken kan ju ställa till med problem för mig nu med lagen om penningtvätt eftersom det kommer in en del swish från Tradera.
Jag handlar ju det mesta på auktion och loppis för att sälja vidare och då ska ju detta tas upp. Men kan jag få a-skatt eller jag ska deklarera som hobby eller hur ska jag gå tillväga....någon som är i liknande sits och har en bra lösning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Du kan sälja vidare om det är felköp eller ångrat köp. Men inte om du tjänar pengar på det och har en plan.

Vet inte hur det funkar med hobbyverksamhet om det måste överstiga ett belopp
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Säljer en del vid Tradera för att dryga ut inkomsten men är orolig för att det kan bli problem skattemässigt.
Jag kommer ju inte upp i 4000 utökat betalningsutrymme men banken kan ju ställa till med problem för mig nu med lagen om penningtvätt eftersom det kommer in en del swish från Tradera.
Jag handlar ju det mesta på auktion och loppis för att sälja vidare och då ska ju detta tas upp. Men kan jag få a-skatt eller jag ska deklarera som hobby eller hur ska jag gå tillväga....någon som är i liknande sits och har en bra lösning?
Hej kompis!
Tror det är 50 eller 55.000 du kan håva in skattefritt innan du behöver förklara dig. pratar vi kontanter och automater kan du Max sätta in 10.000 i veckan (bokstavligen på minuten). Gör du detta 6 veckor på raken kommer banken höra av sig och begära en redovisning var stålarna kommer ifrån. Hoppas det var lite svar på dina frågor iaf
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Hej kompis!
Tror det är 50 eller 55.000 du kan håva in skattefritt innan du behöver förklara dig. pratar vi kontanter och automater kan du Max sätta in 10.000 i veckan (bokstavligen på minuten). Gör du detta 6 veckor på raken kommer banken höra av sig och begära en redovisning var stålarna kommer ifrån. Hoppas det var lite svar på dina frågor iaf

Beror på hur ofta man säljer och till hur många. Säljer du varje månad så kanske du borde tänka dig för.

Har läst att Skatteverket hämtar uppgifter från Tradera o blocket. Även spindlar som söker upp personer som är aktiva.

Men ring eller mejla din fråga. Inte så att Skatteverket är onda utan dom är trevliga o hjälpsamma
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
A-skatt är väl för anställda?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp