• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Abcfinans.com bluff?

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Är det nån som har nån erfarenhet av dessa
Är det bluffbolag
Hitta det på nätet idag

abcfinans.com
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Bluff. Barkavägen finns inte i Malmö och det enda "ABC Finans" som finns är AB ABC Finans med adress i Göteborg som verkar varit inaktivt många år.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Bluff. Barkavägen finns inte i Malmö och det enda "ABC Finans" som finns är AB ABC Finans med adress i Göteborg som verkar varit inaktivt många år.
Är det inte typiskt
Varför ska de hålla på för om de bluffar
 
F

Fed

Gäst
Poäng: 0
Verkar som det är kriminella som hålle på men Person till Person lån.

Står tom med på deras sida att man blir skyldig dom pengarna om man felaktigt lämnar in en ansökan om man även vet att man ska gå igenom.
 
H

Hjälp...

Gäst
Poäng: 0
Jag ansökte om lån där förra veckan dum och desperat som jag var. Tog två dagar så satt pengarna på kontot, de har inte tagit en kreditupplysning och inte skickat nån bekräftelse på att det gick igenom varken via mejl eller brev. Börjat få rätt rejäl ångest då jag skulle betalat tillbaka det typ igår men har inte en enda uppgift om vart pengarna ska tillbaka. Har använt formuläret på hemsidan för att fråga efter fakturauppgifter men inte ett svar... vad fan ska jag ta mig till...?
 
F

Fed

Gäst
Poäng: 0
Kan nog tänka mig att du börjar få telefonsamtal snart. Dom är ju inte ens ett företag.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Jag ansökte om lån där förra veckan dum och desperat som jag var. Tog två dagar så satt pengarna på kontot, de har inte tagit en kreditupplysning och inte skickat nån bekräftelse på att det gick igenom varken via mejl eller brev. Börjat få rätt rejäl ångest då jag skulle betalat tillbaka det typ igår men har inte en enda uppgift om vart pengarna ska tillbaka. Har använt formuläret på hemsidan för att fråga efter fakturauppgifter men inte ett svar... vad fan ska jag ta mig till...?

Skulle du betala tillbaka lånet nu redan efter en vecka? Lånen är ju på 2 månader enligt hemsidan?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
What?!
Har du verkligen fått pengar?
Det låter ännu mer sjukt än deras hemsida.
Vad fick du för bekräftelsemail?
 
H

Hjäälp...

Gäst
Poäng: 0
Ja jag har fått pengar, 5000kr. Nä men jag ville betala tillbaka det såfort som möjligt då jag fick in pengar från en försäljning igår men det är ju lite svårt när man inte fått några uppgifter öht.
Har inte fått något bekräftelsemejl alls! Ingenting! Jag fyllde i ansökan på hemsidan, 2 dagar senare hade jag pengar på kontot. Men det känns fruktansvärt skumt att de inte ens krävde identifiering och att de inte tagit nån upplysning.
Ångrar djupt att jag sökte det där lånet.
 
G

Gäst2

Gäst
Poäng: 0
Jag ansökte om lån där förra veckan dum och desperat som jag var. Tog två dagar så satt pengarna på kontot, de har inte tagit en kreditupplysning och inte skickat nån bekräftelse på att det gick igenom varken via mejl eller brev. Börjat få rätt rejäl ångest då jag skulle betalat tillbaka det typ igår men har inte en enda uppgift om vart pengarna ska tillbaka. Har använt formuläret på hemsidan för att fråga efter fakturauppgifter men inte ett svar... vad fan ska jag ta mig till...?

Står rätt tydligt att betalning ska ske först efter en månad? Inte efter en vecka?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp