Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Adressändring och eftersändning

Diskussion i 'Fritt' startad av Blanco, 29 maj 2018.

1. Blanco

Blanco Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Någon som har koll på hur det fungerar? Kan av olika anledningar inte ändra min folkbokföringsadress. Vill dock inte att mina fakturor och liknande skall dimpa ner på min folkbokföringsadress, går detta att undvika och isåfall hur snabbt går det? En vecka, två?

Mvh

2. IHope

IHope V.I.P

Mottagna gillanden:
    88
    Trofépoäng:
    226
    Hur snabbt går vad?
    Eftersändning behöver man inte göra om man inte vill ha posten dit men företagen får veta nya adressen ändå har jag märkt. Tror man kan lagra sin post men vet inte hur och var.
    Jag har inte gjort eftersändning pga att jag kan hämta post på gamla adressen

3. Blanco

Blanco Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Vill att andra ska slippa se mina fakturor från diverse låneföretag. Därför jag frågar.

4. noll

noll Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    27
    Enklast är att beställa lagring av post. Du kan lagra för max 2 månader i taget, sen förlänga osv...Givetvis kan du lagra en kortare tid, dvs den tid du har behov av att lagra posten. Du gör det på adressandring.se och har du bankid så går det igång på ett par dagar. Beroende på var du bor så kan du hämta din post när postterminalen har öppet.

5. Bramserud

Bramserud V.I.P

Mottagna gillanden:
    131
    Trofépoäng:
    307
    Du kan skaffa en särskild postadress, om du har något annat lämpligt ställe att få posten till.

Har du Kivra+ så kan de scanna alla brev och skicka dem till dig som pdf i stället för att de hamnar i postlådan, men det tror jag än så länge bara funkar för företag.

Särskild postadress skaffar du hos Skatteverket precis som när du ändrar folkbokföring. Går du fysiskt in på ett av deras kontor så lär det vara gjort på någon minut, annars tar det väl några dagar.

Dela sidan