• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Akut hjälp ang löneutmätning.

Majsan766

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
23 Mars 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Har fått hem papper om att redovisa min inkomst från KF. Detta skulle varit inskickat för 4 dagar sen. Har haft kontakt med inkassobolaget (som har hand om skulden jag har hos KF) och jag ska betala in 2000:- till dom för att sedan få en avbetalningsplan och då kommer de ta tillbaka skulden från KF. Jag kommer betala in dessa 2000:- till dom på fredag då jag inte har pengarna nu. Kommer jag få hembesök av KF nu eller kan jag vara lugn tills på fredag???? Desperat!!!!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Har fått hem papper om att redovisa min inkomst från KF. Detta skulle varit inskickat för 4 dagar sen. Har haft kontakt med inkassobolaget (som har hand om skulden jag har hos KF) och jag ska betala in 2000:- till dom för att sedan få en avbetalningsplan och då kommer de ta tillbaka skulden från KF. Jag kommer betala in dessa 2000:- till dom på fredag då jag inte har pengarna nu. Kommer jag få hembesök av KF nu eller kan jag vara lugn tills på fredag???? Desperat!!!!!
Hade jag varit du hade jag kontaktat kfm och sagt att du gjort upp en plan. Och att du ska betala på fredag . Risk är annars att kfm bestämmer ett belopp som ska gå på utmätning varje månad
Hur stor är skulden
 

Majsan766

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
23 Mars 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag ha
Hade jag varit du hade jag kontaktat kfm och sagt att du gjort upp en plan. Och att du ska betala på fredag . Risk är annars att kfm bestämmer ett belopp som ska gå på utmätning varje månad
Hur stor är skulden

har kontaktat KF men dom sa att så länge skulden fanns måste de utföra deras arbete och att pappret måste in.
Skulden är på 15.000
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Jag ha


har kontaktat KF men dom sa att så länge skulden fanns måste de utföra deras arbete och att pappret måste in.
Skulden är på 15.000
Ska mkt till för att ngt händer innan fredag ändå. Skickar dem för utmätning på lönen så kommer det att avbrytas sen när skulden är borta där ifrån. Så betala på fredag och var lugn :)
 

Majsan766

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
23 Mars 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tack för ditt lugnande svar!! Är så rädd att få hembesök bara
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Hembesök avgörs av bedömningen om det finns något av värde att utmäta eller inte, skuldens storlek är ganska ointressant. Finns det utrymme för en skaplig löneutmätning så är dock inte Hembesök aktuellt då skulden kommer betalas på annat vis
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp