• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Erfarenheter av sevenday?

Sara96

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Egentligen behöver du inte skriva någonting men om det känns bättre för dig så maila dom 3 senaste specarna och skriv som Biggen sa att du var hemma pga Corona så därför diffar senaste lönen. Dom kommer även att ringa dig vilken dag som helst och bara introducera sig själva och kolla vad pengarna ska gå till, då kan du säga att du får lite lägre lön men att du kompletterar med flera specar. Säg bara att du varit sjuk. Det ska man ju kunna vara.

Får ta och göra så. Valde iallafall sevenday via advisa och signerade med BankID. Omdirigerades sedan till deras sida där det stod att jag skulle få ett sms när skuldebrevet var klart att signera. Kommer troligtvis komma imorgon. Antar att det i samband med det kommer komma att jag ska skicka in lönespec..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flingsalt

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Får ta och göra så. Valde iallafall sevenday via advisa och signerade med BankID. Omdirigerades sedan till deras sida där det stod att jag skulle få ett sms när skuldebrevet var klart att signera. Kommer troligtvis komma imorgon. Antar att det i samband med det kommer komma att jag ska skicka in lönespec..
Vad hade du för UC-betyg samt underskott när du sökte detta lån?
Härligt att du blev beviljad!
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Får ta och göra så. Valde iallafall sevenday via advisa och signerade med BankID. Omdirigerades sedan till deras sida där det stod att jag skulle få ett sms när skuldebrevet var klart att signera. Kommer troligtvis komma imorgon. Antar att det i samband med det kommer komma att jag ska skicka in lönespec..
Vill inte vara elak men
de är jobbiga ,
När du har signerat avtal och sådant , nu kommer dom ställa frågor om lön spec osv
Sedan ringar dom flera gånger och helst vill prata med dig,
Men hoppas att det löser sig
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tack så jättemycket! Är bara så orolig att det kommer ställa till det med lönespecen. Tycker du också jag bara ska skicka in för Jan,feb,mars utan och ringa och fråga om det är ok och chansa så?
Det svaret överlåter jag åt experterna här då jag inte har en aning faktiskt. Men det borde gå bra är den spontana känslan
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Vad hade du för UC-betyg samt underskott när du sökte detta lån?
Härligt att du blev beviljad!

Just SevenDay tittar mer på Bisnodebetyget än UC. Min kollega fick skiträntor och låga belopp från alla banker förutom sevenday som beviljade 500.000 till en ränta på 5.45% Hans UCrisk var 11,7 med 8 FF men han hade uppenbarligen bra Bisnodebetyg och inga UC-förfrågningar senaste 3 månaderna.
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Grattis till lånet, och till bra ränta!

Jag tänker spontant att OM de ringer kanske det är bättre att du säger att du varit hemma pga graviditetspenning snarare än "bara " att du varit hemma pga Corona.

Iom att det är just pga graviditet du är hemma pga är det ju definitivt övergående, du har säkrad inkomst sedan i form av föräldrapenning och det finns ingen anledning att tro att du inte skulle återgå i arbete sedan.

Det är inte helt ovanligt att människor tar lån när de blivit siukskrivna. Om de sedan nekas sjukpenning eller om det blir en väldigt lång sjukskrivning är risken stor att de får återbetalningssvårigheter.

Hade jag varit långivare hade jag därför blivit väldigt mycket mer betänksam att bevilja ett lån för någon som nyss blivit sjukskriven utan att veta varför personen är sjukskriven. Medan graviditetspenning inte alls väckt samma farhågor.

Tilläggas bör att jag jobbat med sjukskrivningsrelaterade saker länge och sett många exempel på hur sådan kan ställa till ekonomin. Det är osannolikt att handläggaren på banken har samma bakgrund som jag så det kan mycket väl vara att de inte alls ser samma varningssignaler som jag gör i det. Men, för att vara på säkra sidan kanske det är bäst att berätta om graviditeten ändå om de nu skulle ringa.
 
H

hyllan

Gäst
Poäng: 0
Hur gör man för att skicka in lönespec? Via mina sidor eller posten? Väldigt oklart tycker jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp