• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Alektum - delbetalning

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Hej!
Jag har fått ett inkassokrav från HSB vilket gäller installation av nytt lås, installation av tvättmaskin m.m. Kravet är på 9700 kr och är överlämnat till Alektum. På deras hemsida står det att det ej går att upprätta en avbetalningsplan. Jag ska ringa till Alektum imorgon men är det helt kört? Vill höra era erfarenheter.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kiach

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Fick att jag kunde få betala senare denna månad av dem. Samma förutsättning som dig.
Trevliga att ha och göra med, så ring och var klar med vad du kan betala när du frågar.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Tack för svar! Hade du samma meddelande när du loggade in? Att det ej går att upprätta en betalplan.
 

Kiach

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Tack för svar! Hade du samma meddelande när du loggade in? Att det ej går att upprätta en betalplan.
Det stämmerp, upplevde att det inte var något större bekymmer att få betala lite senare.
Vet inte din ekonomiska situation men som sagt, kolla upp vad du kan betala innan du ringer dem. Fick ett påslag på 60:- utöver.
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Har ett ärende som hamnade där för 1 månad sedan på ca 9000:- och då stod det precis samma sak. Ringde och pratade med dem och kunde dela upp det på tre månader. Det var dock max vad jag fick till mig och det var jag nöjd med.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ok! Hur långt uppskov fick du? Ingen möjlighet till avbetalning?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 159
Mottagna reaktioner
12 749
Poäng
9 787
Nyfiken fråga, har du beställt installation av en tvättmaskin utan att veta om/att du kan betala det..?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Nyfiken fråga, har du beställt installation av en tvättmaskin utan att veta om/att du kan betala det..?
Fick överta en tvättmaskin av en anhörig som sedan installerades av hyresvärden utifrån att det var tvunget att ske fackmannamässigt. Senare kom en faktura på det utförda arbetet trots att jag hade fått information om att ingen avgift skulle utgå för arbetet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 159
Mottagna reaktioner
12 749
Poäng
9 787
Fick överta en tvättmaskin av en anhörig som sedan installerades av hyresvärden utifrån att det var tvunget att ske fackmannamässigt. Senare kom en faktura på det utförda arbetet trots att jag hade fått information om att ingen avgift skulle utgå för arbetet.

Har du fått info om att det var kostnadsfritt ska du ju bestrida.

9000 låter som 2 pers lite mer än en halvdag det
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 304
Mottagna reaktioner
6 836
Poäng
4 477
Håller med Lasseman, har det sagts att installationen inte kommer kosta så ska det vara så, märkligt annars. Har du påtalat för hyresvärden att du fått faktura trots att det skulle vara kostnadsfritt?
Eller skulle du själv betala för lås och installation av lås men att tvättmaskinen skulle installeras gratis?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp