• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Alektum, vilken ränta kommer jag betala

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Hej på er :).. Ny här på forumet och är ganska så grön när de gäller lån krediter,påföljder och räntor...

Jag tog ett lån från ett företag som heter Ferratum. jag tod det på 35000sek. Detta lån tog jag i januari och jag föll i de där knepet ”betala endast 1400kr i månaden. När jag i Juni månad böev lite nyfiken på hir mycket jag hade amorterat så blev jag hmm vete inte ens om jag kan hitta ett ord för det. Men ja... det var ett par hundringar typ 109kr jag amorterade av dessa 1400kr. Jag tänkte då att nä skit i detta, låt dom skicka det till inkasso vilket dom gjorde..

Jag har nu fått brev ifrån Alectum. Där står följande...

Kapitalskuld 34590kr
Ränta. 11000
Kostnader 800. vilket betyder att dessa 35000 hos ferratum har kostat 12000 i ränta typ.. Jag fick som minsta betalning att göra i månaden hos Alectum 6000kr. Men om jag hade betalt kapitalskulden slipper jag då den räntan? Är den räntan vad det kommer kosta mig under tiden jag avbetalar på lånet? Förlåt om kag är trög och inte förstår men hoppas att någon kan förklara det för mig...

I övrigt så tycker jag det är fullständigt makalöst att ett företag får i Sverige verka med sådana räntor och kostander. 100kr i månaden i amrtering hade ju i princip fått mig och betala dessa 35k i 120år. Nä fyfan... Undrar hur dom kan ha så mycme postitiva komentarer på trustpilot. mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Ja det är ju så låneföretag överlever. Det enda rådet jag kan ge dig är ju att du söker ett annat lån med "BÄTTRE" villkor. Det är inte låneföretagen som gör fel utan det är låntagarna som låter låneföretagen styra som är roblemet. Var glad att du lever och finns i Sverige där det ff finns lite "värdighet"

Om du med ditt Nick är född 85 så förstår jag att du är 35 år. Då borde du faktiskt vara läskunnig (ursäkta min dryghet) och veta vad Du skrivit under.

Tro mig när jag skriver detta, jag har själv varit en "JUBELIDIOT" men jag gick iaf in i det med öppna ögon och kunde läsa :(
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Förlåt att jag brännde av Dig så pass i Ditt 1a inlägg men hur som så välkommen till forumet, säger en ganska ny medlem som verkligen gått igenom ups and downs och som verkligen fått veta sin plats både som fattig och "rik"
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Alltså bara att köpa läget. Ta ett normalt lån och betala av skiten om du kan. Annars finns risken att situationen bara blir värre. Ferratum är VÄRLDSSÄMST!
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
har betalt av hela skiten nu... Och du ”tuffatider” ska behörska dig och behandla folk med respekt din
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 837
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Bra det är löst, den ränta på 11000 var nog den som var framröstad till en viss dag bara.
Dröjsmålsränta är den dröjsmålsränta ni avtalat om från början
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
har betalt av hela skiten nu... Och du ”tuffatider” ska behörska dig och behandla folk med respekt din
Grymt snabbt jobbat. Du kommer vara glad att du gjorde det där. Ska du ta något liknande nån gång så skumma igenom trådarna. Det finns information om nästan varje långivare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp