Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Alla som lånar!

Vad är det för liv vi lever?

Vi vaknar med en stor klump i magen. Vi äcklas av oss själva. Man känner sig som en hamster i ett hamsterhjul. Våra pengar går till räntor och olika kostnader. Vi blir sjuka av att se att våra skulder vägrar krympa. Dagarna går till att tänka ut en plan för hur man ska klara av kommande månadens betalningar.

Vi är fast. Dömda att leva ett liv i fängelse, ett fängelse som utspelar sig i ens huvud. Vi är straffångar i en värld där våra fängelsevakter består av bankerna och snabblåneföretagen.

Stat och myndigheter har misslyckats totalt. Vi har haft ett eget ansvar. Men ska man verkligen hamna i botten innan man inser att det inte går att låna sig ur situationen. Och då är det oftast för sent. Vad är det för mening att ha en stat, om den skiter i sina medborgare?

Jag ber er, ni som fortfarande tror att ni kan låna er ur krisen. SLUTA! Det går inte. Föd och göd inte dessa kräk till företag som lever på utsatta människor.

Vi har alla hamnat här av olika anledningar. Men nu är det slut med det.

Låt oss bli stolta. Låt oss ta oss ur detta och känna "Fyfan vad jag är bra!".

Sluta låna. Dra ner på kostnader som ni kan vara utan. Bli kvitt era beroenden. Men framförallt, spärra av er hos dessa djävular till företag.

Lycka till alla!

Senast ändrad:
Jag tog mitt sista sms-lån i augusti-september 2013. Därefter har jag inte tagit en krona i kredit. Lite över ett år har alltså gått. Jag har en hel del skulder kvar. Kommer betala bort 2 saker till här runt årsskiftet hoppas jag. Sen 2 till i februari.

Därefter är det väl bara 10 saker kvar. Men vissa har växt sig stora till summor på 15-20.000:- så det är en bra bit kvar och mycket oro och förhandlingar för att lösa detta när det är dags för vardera skuld.

Från början var det säkert uppemot 25 saker jag hade innan jag släppte i princip allt till kronofogden. Men är inte ens halvvägs än på ett tag.

Skulle kunna göra en lista på allt jag hade och hur mycket jag fått bort bara för att stapla upp det och se hur hemsk situation det varit och till stor del fortfarande är... Bedrövligt var ordet. Minst sagt.

Senast ändrad:
Det positiva är väl att man insett vilken idiot man varit. Synd bara att det tog så lång tid... Jag hamnade i den här sitsen pga mitt spelberoende. Det var inga problem förut, så länge det var mina pengar jag slösade bort. Men sedan kom det här med lån in i bilden. Tyvärr...

Detta självorsakade fängelse är bland det värsta jag varit med om i livet.
Dels situationen men även den självförakt man har.
Och rädsla om just denna månad går runt.
Sömnlösa nätter, tandgnisslande, depression, stressymtom.
Och detta eviga mailande och ringande till fordringsägare.
Vissa är så fullkomligt hänsynslösa, kanske med all rätt.
Staten borde värna om sina medborgare och reglera branschen hårdare, om inte det är så att staten tjänar på detta...

Detta självorsakade fängelse är bland det värsta jag varit med om i livet.
Dels situationen men även den självförakt man har.
Och rädsla om just denna månad går runt.
Sömnlösa nätter, tandgnisslande, depression, stressymtom.
Och detta eviga mailande och ringande till fordringsägare.
Vissa är så fullkomligt hänsynslösa, kanske med all rätt.
Staten borde värna om sina medborgare och reglera branschen hårdare, om inte det är så att staten tjänar på detta...

Vi är många som lider på samma sätt! Det får man aldrig glömma. Synd bara att det här problemet inte kommer upp till ytan mer än det redan gjort. Men det beror nog på skammen över att ha misslyckats som person. Många pratar gärna inte öppet om det här.

Självförakt ja..... Man behöver inga fiender, det är en sak som är säkert.

Jag hoppas verkligen alla tar sig ur detta.

Har man inte pengar, har man inte råd! Så enkelt är det. Det tänker jag leva efter hädanefter. Det är glädjande att även du tänker lika på den fronten.

Absolut. Klarar jag detta så kommer jag om möjligheten finns att hjälpa andra som är i riskzon att hamna i detta helvete och avråda de med alla mina krafter att hamna i den sits där många av oss befinner sig. Jag avundas och saknar mitt liv innan detta. #skuldfri2022

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp