• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Alektum group

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Tack för svar. Då har du haft tur. Jag har verkligen försökt med allt. Ringde Resurs Bank och dom blev verkligen förvånade att Alektum inte kunde erbjuda mig en längre avbetalningsplan. Ska kontakta Alektum imorgon igen och förhoppningsvis får jag prata med någon som är villig att hjälpa. Värsta inkassobolaget jag haft att göra med hittills.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Någon som har erfarenhet av TrustBuddy skuld som ligger hos Alektum?
Jag fick ett krav som de till slut skickade vidare till KF. Jag bestred och målet las ner. Återigen ser jag att de skickat krav till KF.
Antar att de vill att jag kontaktar dem så de få säga att de återkallar mot att jag betalar hälften och därefter en bet.plan. Antar att det är den affärstekniken som gäller. Kan tyvärr inte betala något alls. Får se om de skickar till domstol.
Någon av er som jagas av Alektum för TB? Hur har ni agerat?
Ska tilläggas att jag betalade kapitalskulden efter ök med TB minuterna innan konkursen men det är räntorna jag jagas för nu då min ök med TB inte finns att finna dokumenterad tyvärr.
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Någon som har erfarenhet av TrustBuddy skuld som ligger hos Alektum?
Jag fick ett krav som de till slut skickade vidare till KF. Jag bestred och målet las ner. Återigen ser jag att de skickat krav till KF.
Antar att de vill att jag kontaktar dem så de få säga att de återkallar mot att jag betalar hälften och därefter en bet.plan. Antar att det är den affärstekniken som gäller. Kan tyvärr inte betala något alls. Får se om de skickar till domstol.
Någon av er som jagas av Alektum för TB? Hur har ni agerat?
Ska tilläggas att jag betalade kapitalskulden efter ök med TB minuterna innan konkursen men det är räntorna jag jagas för nu då min ök med TB inte finns att finna dokumenterad tyvärr.
Du kan inte hävda att lånet är preskriberat? Kursa dem 2015 och du inte hört något förrän nu så blev skulden preskriberad 2018
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Du kan inte hävda att lånet är preskriberat? Kursa dem 2015 och du inte hört något förrän nu så blev skulden preskriberad 2018
Fast skulden har tidigare ingått i en annan betalplan hos alektum och i o m det så är väl preskribtionen bruten.
Någon här som haft TB skuld hos Alektum och de gått till domstol?
 

Fina Stina

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
30
Poäng
102
Har däremot haft andra skulder hos alektum som jag bestridit, de driver det så långt de kan (vi pratar 3 skulder med totalsumma på 15000:) . Bara att betala alt få en dom ist för bet anmärkning. Såvida du inte har bra på fötterna o kan vinna, då hade jag inte tvekat tingsrätten.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp