Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Allt håller på att gå åt helvete

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Mosquito23, 9 november 2018 kl 15:52.

1. Mosquito23

Mosquito23 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej,

Precis allt håller på att gå åt helvete efter flera års tid av spelmissbruk. Min familj har alltid stöttat och hjälpt mig, men efter att ha fortsatt med nya lån och nya skulder har de gett upp, efter att ha hjälpt mig att bli skuldfri tidigare.

Läget är nu så att jag har flera smslån som förfallit och som ligger ute hos inkasso olaga, runt 100.000 kr totalt.

Utöver det har jag krediter hos Norwegian och Ecster, totalt 60.000 kr. Dessa tror jag Kronofogden ligger hos KF nu.

Men de värsta skulderna är 200.000 kr hos ICA Banken som gått till något Inkassobolag samt 115.000 kr hos Skandiabanken som inte gjort någonting vad jag vet, trots uteblivna betalningat sedan februari.

Jag hade tidigare en väldigt bra inkomst, ca 450.000 kr i deklarationen. Sedan september förra året är jag arbetslös.

En delgivningsman har varit här hemma flera gånger och försökt få tag i mig, men jag vägrar skriva under några skuldebrev, har liksom försökt skjuta upp tiden för utslag.

Jag äger ingenting av värde i dagsläget då jag sålt av precis allt.

Nu undrar jag vad som kommer hända när jag måste skriva på papperna, då KF hotar med att kontakta grannar och hyresvärd.

Om jag får ett jobb nu, drar de lönen direkt per automatik då? Oavsett vad man tjänar? Var är existensminimum man får leva på, så de inte gör intrång på det man får in i månaden? Min plan är att fly landet och jobba utomlands någon gång nästa år, men måste arbeta upp en liten budget för det.

Tacksam för svar för en som inte har något att leva för i Sverige mer.

2. Adde87

Adde87 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Trofépoäng:
    126
    satsa på att bli av med alla sms-lån med höga räntor. Det kommer ta någon månad innan dom hittar vart du jobbar. Lägg undan pengar under tiden. Jag bytte jobb typ vartannat år och höll mig undan kronolle på det viset, dock inget jag rekommenderar. Bättre att ta tjuren i hornen direkt. Jag levde med löneutmätning i ca 18månader. Fick behålla 12300:- ca och har en hyra på 6500:-. Man klarar sig bra på dom pengarna. Nu ska jag fortsätta leva så och spara 10k i månaden istället.:)

Peter4567 gillar detta.
  3. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    415
    Trofépoäng:
    506
    Jag tror att du bara gör din situation sämre med ditt beteende. Ta tag i det istället.
    Har du tex behov av en skusan i framtiden så har du försämrat dina chanser genom att inte samarbeta med KFM.
    Ju längre du drar ut på det så ökar din skuld med räntor och avgifter.
    Att hamna hos KFM var för mig det mest otänkbara men nu är det så skönt att ha släppt taget.
    Sök hjälp för ditt spelmissbruk. Du är inte ensam och ditt missbruk är en sjukdom som är starkare än förnuftet.
    En positiv sak med att hamna hos KFM är att du inte kan låna mer och det begränsar även dina möjligheter att spela, se det som en form av terapi då du inte själv kan reda ut din situation.
    Lycka till. -:)

Adde87 gillar detta.
  4. Mosquito23

Mosquito23 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Kommer aldrig bli av med smslånen, så det är ingen idé. När jag skriver på skuldbreven ligger över 100.000 hos KF, hur snabbt jobbar de?

5. Adde87

Adde87 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Trofépoäng:
    126
    Ja jag höll mig från dom i nästan 10 år. När jag kollade min UC för 3 år sedan så såg jag att kfm hade gjort utmätningsförsök vartannat år. Båda gångerna i december månad. Men gräv inte huvudet i sanden, du förlänger bara lidandet.

Terry_, Endre och Ny2018 gillar detta.
  6. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    403
    Trofépoäng:
    507
    Jag har betalt över 300.000 sen mars -17 med löneutmätning så ingenting är omöjligt!
    Landa och börja ta tag i situationen istället för att fly.

Endre gillar detta.
  7. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 336
    Trofépoäng:
    1 027
    Du kan bli delgiven oavsett om du skriver på eller ens öppnar dörren. Man kan börja fråga grannar om man sett dig senaste tiden, och det i kombination med att man sökt dig nog mycket kan göra underlag för spikningsdelgivning.
    Löneutmätning kan bli ett par månader efter första utslag. Du får behålla drygt 4800 plus hyra plus pengar till busskort eller motsvarande för att ta dig till jobbet.

Endre gillar detta.
  8. Peter4567

Peter4567 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    126
    Du har inte ens en halvmille i skulder vad jag kan se. Ta ett jobb och börja beta av det så du får ett drägligt liv senare.

Dela sidan