Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

American express krav?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av acorn, 7 september 2014.

1. acorn

acorn V.I.P

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    102
    Hejsan,

Undrar om någon vet kraven för American Express Eurobonus? 440 000 årsinkomst och 12 förfrågningar senaste året. Är det möjligt för mig att få ett sådant kort?

2. Meduza.2015

Meduza.2015 V.I.P

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    42
    Nja men det kanske kan vara till besvär om man har 1 förfrågan i mån under 12 mån,dvs på 1 års tid,men det är väl bara att prova och se vad du få för svar,det kan ju inte bli mer än ett ja eller i värsta fall nej.

3. Tror det inte är några problem jag fick med en betalningsanmärkning för några år sen

4. krakelspektakel

krakelspektakel V.I.P

Mottagna gillanden:
    80
    Trofépoäng:
    217
    Inte omöjligt att du får ett. Men om du inte reser mycket så är det ett rätt värdelöst kort. Många affärer accepterar det inte samt att du inte kan delbetala utnyttjad kredit utan hela beloppet ska betalas (om nu inget har ändrats de senaste åren).

5. acorn

acorn V.I.P

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    102
    Reser en del men om du betalar med det får du samtidigt bonuspoäng vilket jag tyckte var attraktivt. Du kan även betala räkningar på betalo och få bonus. Att du inte kan delbetala stämmer utan fakturan måste betalas i sin helhet varje månad.

6. acorn

acorn V.I.P

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    102
    Testade att söka american express med mina förutsättningar ovan och blev beviljad. Det märkliga i sammanhanget är att det inte har tagit någon form av upplysning på mig. Inte vad jag kan se på UC eller någon annan känd aktör.

7. kri$ti@n

kri$ti@n Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    7
    Alltså ingen UC upplysning alls? Vad för kredit fick du?

8. acorn

acorn V.I.P

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    102
    American express arbetar ju inte riktigt med kreditbelopp som "vanliga" kreditkort då det är ett betalkort. Innebär att hela fakturan måste betalas vid förfallodatum och inte delas upp. Du brukar börja på en lägre "kredit" på ca 40 000 med mina förutsättningar och sen om du sköter dig brukar det öka. Kortet "lär" sig.

Stämmer att ingen upplysning har tagits ännu i alla fall trots att jag fått kortet godkänt, varken en UC som syns eller en som inte syns.

9. Hej, ansökan tar 10-15 arbetsdagar att behandla, så upplysning hos uc kommer säkert tas.

10. acorn

acorn V.I.P

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    102
    Jag har ju fått mail om att jag är bekräftat och att de har skickat ut kortet

Dela sidan