• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

fille452

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Hej,
Ansökte om ett Amex SAS EuroBonus premium kort för ett tag sedan. Fick idag att dem har tagit en UC på mig. När får man reda på om man blir beviljad? Får man det beskedet på mejl eller hur funkar det?
och hur såg era förutsättningar ut? Årsinkomst 500k inga betalningsanmärkningar, 1 blaco 90k, riskprognos 1.10
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Förvånad att du har så pass hög risk med dom förutsättningar, men du kommer nog bli beviljad.
 

fille452

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Förvånad att du har så pass hög risk med dom förutsättningar, men du kommer nog bli beviljad.
Hej, betala av halva mitt blanco för några veckor sedan. Samt hade sämre årsinkomst förra året. Byta jobb i augusti 2021, så har en helt ny årsinkomst nu. Låg på 300k innan dess. Kan vara därför.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Har inte erfarenheter om dem men oftast så får man svar direkt om man är beviljat eller inte när man ansöker om kreditkort.
När var det du ansökte om det? Med dina förutsättningar borde du få beviljat. Tycker du ska kontakta dem och fråga.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Så står de på deras hemsida:

För att kontrollera din kreditvärdighet tar vi en kreditupplysning från UC. Du får vanligtvis svar på din ansökan inom 60 sekunder.
 

fille452

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Så står de på deras hemsida:

För att kontrollera din kreditvärdighet tar vi en kreditupplysning från UC. Du får vanligtvis svar på din ansökan inom 60 sekunder.
Har inte erfarenheter om dem men oftast så får man svar direkt om man är beviljat eller inte när man ansöker om kreditkort.
När var det du ansökte om det? Med dina förutsättningar borde du få beviljat. Tycker du ska kontakta dem och fråga.
Ansökte den 2 juni, stod bara idag på Kivra att Amex hade tagit en kreditupplysning på mig. Och när jag ansökte då den 2 juni, så stod det att inom 10 dagar skulle jag få besked på min ansökan.. Får väll ringa upp dem :)
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Ansökte den 2 juni, stod bara idag på Kivra att Amex hade tagit en kreditupplysning på mig. Och när jag ansökte då den 2 juni, så stod det att inom 10 dagar skulle jag få besked på min ansökan.. Får väll ringa upp dem :)
Okej. Det är bäst att du ringer dem och frågar. Återkom gärna med hur det gick. :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp