• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Angående dyrt inkasso

persson1

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
hej! har hamnat hos inkasso med ett lån på 260.000kr och fick en ganska jobbig uppläggningsplan på 6500kr i månaden, nu första betalningen jag ska göra så har jag inte råd pga att jag är korkad och spelat bort pengar (är numera anmäld på spelpaus och kan inte spela nå mer) Men vet inte hur fan jag ska göra nu? Tror ni det är omöjligt att inkassobolaget går med på att skjuta upp betalningen eller hur fan ska jag göra. Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Vilket inkassobolag? De kan agera väldigt olika. Jag skulle säga att det första du behöver göra är att kontakta dem och förklara läget. Säga att du vill men inte har pengarna just nu och se om de kan hjälpa dig att hitta en lösning.

Jag håller tummar och tår!
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Jag har faktiskt goda erfarenheter av Intrum. Inte jätte ofta jag hamnat där men sedan jag blev arbetslös så har det hänt några gånger. Och aldrig så stora summor. Men min taktik när jag måste kontakta inkasso eller nån för att skjuta på/dela upp/whatever räkning så har jag verkligen dragit på hela snyftregistret. Om de då tyckt synd om mig vet jag inte, men iaf lyckats få till hyffsade planer!
 

persson1

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har faktiskt goda erfarenheter av Intrum. Inte jätte ofta jag hamnat där men sedan jag blev arbetslös så har det hänt några gånger. Och aldrig så stora summor. Men min taktik när jag måste kontakta inkasso eller nån för att skjuta på/dela upp/whatever räkning så har jag verkligen dragit på hela snyftregistret. Om de då tyckt synd om mig vet jag inte, men iaf lyckats få till hyffsade planer!
okej tack! får köra en riktig snyftare imorgon när jag ringer då ! :D
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
okej tack! får köra en riktig snyftare imorgon när jag ringer då ! :D
Gör det, var inte rädd för att bre på!

Jag håller tummarna!!
Och lycka till med att hålla dig spelfri, du har tagit ett stort steg i rätt riktning, bra jobbat!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp