• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ang bolån/lånelöfte

Powergröt

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Hejsan om jag skall söka lånelöfte i min bank , vad kollar dem ? Jag har fattat att dem vill ha lönespec , arbetsgivarintyg, tar en ut och kollar om jag har flera lån eller betalningsanmärkningar osv , skall även kunna visa/styrka varifrån min kontantinsats kommer ?sen räknar dem via en kalkyl? Går dem in och kollar mina nuvarande räkningar och lägger in o den kalkylen eller hur funkar det ? Och får jag göra av med min lön och leva som vanligt eller hur funkar det ? Har kontantinsats osv :) t Är det något mer dem vill ha när man pratar med dem och vill ta ett lånelöfte ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Det skiljer sig åt. Skulle rekommendera att faktiskt boka tid för rådgivning med banken som du har i åtanken.
 

Powergröt

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Det skiljer sig åt. Skulle rekommendera att faktiskt boka tid för rådgivning med banken som du har i åtanken.
Men anger jag mina räkningar , eller går dem på en kalkyl bara ? Eller går dem in och kollar mina räkningar varje månad ? Eller är bara ”hyran” det intressanta
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Men anger jag mina räkningar , eller går dem på en kalkyl bara ? Eller går dem in och kollar mina räkningar varje månad ? Eller är bara ”hyran” det intressanta
Under lånelöftets process tror jag inte de går ner i detalj. Alla banker räknar med shablonbelopp för löpande räkningar. Och även om vissa skulle kunna göra en djupdykning i dina transaktioner så tror jag inte de gör det vid lånelöfte. Om du söker via din egen bank har de dock tillgång till dina transaktioner, så om det finns något olämligt där skulle jag rekommendera att undvika egen bank. Igen kontakta banken du är intresserad av och kollar på deras hemsida, där finns ofta mycket information om lånelöfte.
 

Powergröt

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Det skiljer sig åt. Skulle rekommendera att faktiskt boka tid för rådgivning med banken som
Under lånelöftets process tror jag inte de går ner i detalj. Alla banker räknar med shablonbelopp för löpande räkningar. Och även om vissa skulle kunna göra en djupdykning i dina transaktioner så tror jag inte de gör det vid lånelöfte. Om du söker via din egen bank har de dock tillgång till dina transaktioner, så om det finns något olämligt där skulle jag rekommendera att undvika egen bank. Igen kontakta banken du är intresserad av och kollar på deras hemsida, där finns ofta mycket information om lånelöfte
Under lånelöftets process tror jag inte de går ner i detalj. Alla banker räknar med shablonbelopp för löpande räkningar. Och även om vissa skulle kunna göra en djupdykning i dina transaktioner så tror jag inte de gör det vid lånelöfte. Om du söker via din egen bank har de dock tillgång till dina transaktioner, så om det finns något olämligt där skulle jag rekommendera att undvika egen bank. Igen kontakta banken du är intresserad av och kollar på deras hemsida, där finns ofta mycket information om lånelöfte.
Ok men djupdykning ? I grund och botten måste kalkylen gå ihop och du har inga skulder eller betalningsanmärkningar ? Även en kontantinsats plus , vad du gör med dina pengar och vad du själv väljer att använda dem till bör inte ha betydelse ? så länge det ej är olagligt vill säga
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp