1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ang bolån och privatlån

Diskussion i 'Bolån' startad av Imme, 3 december 2018.

1. Imme

Imme Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Har ansökt om att utöka mitt bolån på 300.000kr och fått beviljat, har skickat in handlingar och det enda som saknas är panthandlingar från föreningen sedan skulle lånet betalas ut direkt enligt banken.
    De har gjort kreditkoll (UC) och sett att vi har bra ekonomi samt inga andra skulder.

Jag har några dagar efter även sökt privatlån hos banken där jag fått nekat direkt på webben, sen har jag fått beviljat på annat ställe, där jag har 14 dagar på mig att acceptera och får det utbetalt inom 2-3 dagar men fortfarande inte signerat då jag vill ha bolånet utbetalt och inte riskera att inte få det utbetalt.

Finns det risk att om jag tar privatlånet att banken gör ytterligare en UC koll och ser att jag sökt och tagit emot ett privatlån på 250 tusen ?

Ska jag alltså vänta med att få privatlånet utbetalt tills jag fått bolånet ?

Last edited: 3 december 2018
  2. sharkvics

sharkvics V.I.P

Mottagna gillanden:
    264
    Trofépoäng:
    416
    Ja, vänta annars kan de neka utökningen.

3. Imme

Imme Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Kan det bli problem om de tar en UC till och ser att jag ansökt? Eller uppdateras inte UC då snabbt ? Har inte gått 2 veckor ännu

4. sharkvics

sharkvics V.I.P

Mottagna gillanden:
    264
    Trofépoäng:
    416
    Det beror på.. Vad står det i upplysningen på din UC som SBAB gjorde för privatlånet?

5. Imme

Imme Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    UC gjordes av banken bara på bolånet, privatlånet gjordes några dagar senare av en annan bank, tänkte att banken har redan kollat UC, kan de kolla igen innan utbetalning, vilket förväntas göras denna veckan

Last edited: 3 december 2018
  6. sharkvics

sharkvics V.I.P

Mottagna gillanden:
    264
    Trofépoäng:
    416
    Vad står det på upplysningen den andra banken gjorde? Står det bara att de gjort en upplysningen eller även summa också?

7. Imme

Imme Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Det står en summa oxå...

8. sharkvics

sharkvics V.I.P

Mottagna gillanden:
    264
    Trofépoäng:
    416
    Jag tror inte att de kommer att ta en till UC med tanke på att det här gäller bara en utökning men hade det gällt en ny bostad så..

Jag vet inte exakt hur banker reagerar men med tanke på att din ekonomiska situation förändras så fort du tar upplysningen så är egentligen inte det ursprungliga godkännandet från SBAB giltigt. Sedan är det enbart en ansökning men om banken skulle ta en till upplysning och förstår vad du hållit på med finns risken att de inte inte väljer att utöka med dig.

Lånat gillar detta.

Dela sidan