• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ang hjälp en medlem tråden. Ta bort eller ha kvar?

Ta bort tråden eller ha kvar?

  • Ta bort

    Röster: 23 65.7%
  • Ha kvar

    Röster: 12 34.3%

  • Totalt antal röstare
    35
  • Enkät stängd .

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Tycker admin ska ta bort den här tråden helt och hållet.

Det var en tanke ifrån min sida ifrån början att folk som varit medlemmar i flera år och som bidrar med råd och tips till andra kan trilla in hit och kanske hjälpa varandra. Istället har det dels blivit att folk inte gör rätt för sig dels så är 99% av alla inlägg ifrån nya medlemmar alternativt folk som skrivit 20 inlägg varav 18 i denna tråd.

Tråkigt att det blev så.
Håller med dig, denna tråd har spårat ordentligt!!

ref: https://www.lånforum.se/threads/hjälp-en-medlem-få-hjälp-av-andra-medlemmar.12652

Edit: Av @Lånforum.se, diskussion flyttad från tråden ovan.
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Jag tycker att det är ett fint syfte men det kan också stjälpa då samma personer lånar om gång på gång och aldrig får möjlighet att komma i fatt.
Redan den 1:e är pengarna slut.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Tråkigt värre. Som du säger samma 3 eller 4 personer som frågar hela tiden och man ser dom bara i den här tråden och Ingen annanstans på forumet. Har bett admin låsa och radera tråden. Det gick helt enkelt inte som vi hoppades :(
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Ja dags att släcka ner .
Vissa tom erbjuder 50-100 kr extra för att just dom ska få ett lån.Tycker att det är oschysst mot de som inte kan göra det.
Tanke var god men, har tyvärr urartat sig.
Folk kan tydligen inte hålla sig till reglerna,utan kör lite egna varianter.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Tråkigt att det ej fungerar, tycker att det är en bra tanke med denna tråden. Jag fick hjälp förra månaden då jag hade det svårt, vilket jag är jättetacksam över. Min tanke var att även jag skall hjälpa när jag har möjlighet.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Min fundering var igår när jag läste tråden, herregud det var löning för en vecka sedan. I vanliga fall så kommer alla lånfrågor upp betydligt senare i månaden. Får känslan av att man vet med sig att man får skatten nästa vecka och kan då sätta sprätt på lönen. Jag vet inte har säkert fel men ser också samma människor gång på gång på gång! Ser bara hur man utnyttjar andra människor godhet. Alla som får pengar lånade vill jag inte dra över samma kam dock..
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 609
Mottagna reaktioner
1 757
Poäng
1 217
Har full förståelse för att man inte vill skänka pengar i tråden till vem som helst. Men så länge det är någon som använder den, vilket det verkar vara även som skänker, så får den vara kvar tycker jag.

Vem vet, kanske sprider sig tråden utanför forumet och det kommer in medlemmar som endast vill hjälpa? Vi får köra experimentet ett tag och se hur det går. Ett flertal "transaktioner" i tråden verkar ha slutat väl om man läser bakåt i tråden.

@evilina det är normalt med högt tryck för lån just nu, gissningsvis för att det är nu räkningar ska betalas. Så inget konstigt där. Lägst intresse är faktiskt veckan innan den 25e.
 
Senast ändrad:

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Har full förståelse för att man inte vill skänka pengar i tråden till vem som helst. Men så länge det är någon som använder den, vilket det verkar vara även som skänker, så får den vara kvar tycker jag.


Vem vet, kanske sprider sig tråden utanför forumet och det kommer in medlemmar som endast vill hjälpa? Vi får köra experimentet ett tag och se hur det går. Ett flertal "transaktioner" i tråden verkar ha slutat väl om man läser bakåt i tråden.

@evilina det är normalt med högt tryck för lån just nu, gissningsvis för att det är nu räkningar ska betalas. Så inget konstigt där. Lägst intresse är faktiskt veckan innan den 25e.

Tror att det finns ett mörkertal ang,att flertalet transaktioner har slutat väl.
Men..men jag kan ju ha fel.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Har full förståelse för att man inte vill skänka pengar i tråden till vem som helst. Men så länge det är någon som använder den, vilket det verkar vara även som skänker, så får den vara kvar tycker jag.

Vem vet, kanske sprider sig tråden utanför forumet och det kommer in medlemmar som endast vill hjälpa? Vi får köra experimentet ett tag och se hur det går. Ett flertal "transaktioner" i tråden verkar ha slutat väl om man läser bakåt i tråden.

@evilina det är normalt med högt tryck för lån just nu, gissningsvis för att det är nu räkningar ska betalas. Så inget konstigt där. Lägst intresse är faktiskt veckan innan den 25e.
Vet inte om jag håller med dig riktigt ;) upp till var och en om man vill skänka såklart.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag har ju tagit hjälp ett par gånger eftersom att jag haft löneutmätning och nu inledande skuldsanering vilket inte ger mycket pengar att röra sig med. KF fick också mina skattepengar. Ni som beklagar er över folk som inte har pengar kvar har uppenbarligen aldrig varit i den situationen att man är ensamstående och att det inte finns någon att vända sig till privat och att man knappt har pengar över till mat när alla räkningar är betalda. Det är absolut vi själva som satt oss i den situationen från början men man kan aldrig veta vad andra människor går igenom. Jag har alltid betalat tillbaka oavsett om det handlat om gåvor och inte. Kan däremot hålla med om att det blir problem med de människorna som utnyttjar att människor ställer upp och inte gör som man kommit överens om. Samt såklart de medlemmarna som bara är aktiva i just den tråden och folk som bara skapar ett konto för just det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp