• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ange inte att ni har barn.

Björnebox

Medlem
Poäng: 7
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Många blir nekade lån pga flera barn mm, varför anger ni det? Det syns ju inte på en kreditupplysning om ni har barn eller inte. Har alltid skrivit 0 och angivit en hyra som lägre än vad den är egentligen.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Meddelanden
2 396
Mottagna reaktioner
1 025
Poäng
897
Många blir nekade lån pga flera barn mm, varför anger ni det? Det syns ju inte på en kreditupplysning om ni har barn eller inte. Har alltid skrivit 0 och angivit en hyra som lägre än vad den är egentligen.
Därför att det kan bita dig väldigt hårt i röven om det kommer fram, blandat annat kan dem kräva alla pengar tillbaka direkt och man kan bli anmäld.
Skuldsanering är nog bara att glömma om det kommer fram att man ljugit så pass mycket med

Polarnitvåan

Medlem
Poäng: 6
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Stämmer oftast men vid större lån görs större granskningar.

Samt, blir red flag om du uppger hyra 4000 kronor och dom sedan kör en granskning av transaktioner månader tillbaka (vilket dom flesta gör nu) och ser att du betalar det dubbla i hyra.

Då kan du få avslag bara för att du Ljög när du i själva verket kanske hade fått godkänt om du hade talat sanning.

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Meddelanden
976
Mottagna reaktioner
369
Poäng
497

När jag ansökte om lån, när jag kunde göra det då angav jag min årslön innan reseavdraget gjordes. När jag gör reseavdraget så tjänar jag plötsligt 80.000-90.000 kr mindre om året. För exempel, jag tjänade 478.000 kr på min lönespec. men när jag gör en upplysning på mig själv så är min deklarerade inkomst 403.000 kr och det kan påverka väldigt mycket hur mycket du får låna. 478.000 kr är en lön på 39.800 kr och 403.000 kr är en lön på 33.500 kr.

Jag angav också vår faktiska hyra för lägenheten och inte inklusive förrådet vi hyr.

office

Kunnig medlem
Poäng: 156
Meddelanden
138
Mottagna reaktioner
49
Poäng
156
Därför att det kan bita dig väldigt hårt i röven om det kommer fram, blandat annat kan dem kräva alla pengar tillbaka direkt och man kan bli anmäld.
Skuldsanering är nog bara att glömma om det kommer fram att man ljugit så pass mycket med
Det gör de väl ändå om man inte betalar, eller?

Björnebox

Medlem
Poäng: 7
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Stämmer oftast men vid större lån görs större granskningar.

Samt, blir red flag om du uppger hyra 4000 kronor och dom sedan kör en granskning av transaktioner månader tillbaka (vilket dom flesta gör nu) och ser att du betalar det dubbla i hyra.

Då kan du få avslag bara för att du Ljög när du i själva verket kanske hade fått godkänt om du hade talat sanning.
De har ju ingen aning om hur stor del av hyran jag betalar. Det är ju mellan mig och sambon. De har aldrig kollat något noggrannare på mig, lånat 500 000 en gång bla, har iofs alltid betalt de gamla lånen i tid och så, de har aldrig velat se mina transaktioner heller när jag lånat, inte någonstans. Det är för privat, skulle aldrig gå med på det.

office

Kunnig medlem
Meddelanden
138
Mottagna reaktioner
49
Poäng
156
Sedan kanske alla inte har som mål här i livet att få en "framtida skuldsanering"

Ister

V.I.P
Poäng: 497
Meddelanden
856
Mottagna reaktioner
385
Poäng
497
De har ju ingen aning om hur stor del av hyran jag betalar. Det är ju mellan mig och sambon. De har aldrig kollat något noggrannare på mig, lånat 500 000 en gång bla, har iofs alltid betalt de gamla lånen i tid och så, de har aldrig velat se mina transaktioner heller när jag lånat, inte någonstans. Det är för privat, skulle aldrig gå med på det.
Om man inte går med på att det kollas upp transaktioner så är det nog inte många långivare kvar att välja på. Iaf inte om man inte har väldigt bra förutsättningar.

office

Kunnig medlem
Meddelanden
138
Mottagna reaktioner
49
Poäng
156
Nämn en storbank som kollar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp