• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Anmärkning hjälp

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477
Sedan det övriga som kom in i tråden om ironin över att en person som jobbar på KFM själv har eller har haft skulder hos KFM ... ja, det behöver ju inte betyda att en motsats råder.
Finns nog många sådana exempel i så fall som man kan ironisera sig över ... t.ex. psykologer som mår dåligt själv. Banktjänstemän som inte har full koll på sin egen ekonomi. Lärare som inte lyckas hjälpa sina egna barn fullt ut med läxor hemmavid. Så - det är lätt att göra sig lustig över sådana saker och visst, man får göra det men livet är ju inte svart/vitt utan fyllt av gråskalor och många gånger så får man bäst hjälp av personer som själv suttit i skiten för att de har fått en ödmjukhet för att det är inte så enkelt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Sedan det övriga som kom in i tråden om ironin över att en person som jobbar på KFM själv har eller har haft skulder hos KFM ... ja, det behöver ju inte betyda att en motsats råder.
Finns nog många sådana exempel i så fall som man kan ironisera sig över ... t.ex. psykologer som mår dåligt själv. Banktjänstemän som inte har full koll på sin egen ekonomi. Lärare som inte lyckas hjälpa sina egna barn fullt ut med läxor hemmavid. Så - det är lätt att göra sig lustig över sådana saker och visst, man får göra det men livet är ju inte svart/vitt utan fyllt av gråskalor och många gånger så får man bäst hjälp av personer som själv suttit i skiten för att de har fått en ödmjukhet för att det är inte så enkelt.
Bra skrivet!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
@MKO - jag tror att om man bara har en anmärkning så syns inte den utåt.
Jag har ett svagt minne om att så var det förut iaf. Att om man enbart hade en betalningsanmärkning så visades inte den i UC (en form av sekretess) men, fick man en till kom den första upp.
Jag kan minnas fel nu - men det är nog ändå värt att mejla UC eller ringa dem och fråga då det är dit du behöver vända dig om du undrar över just detta med betalningsanmärkningar.
Stämmer inte när det gäller utslag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Sedan det övriga som kom in i tråden om ironin över att en person som jobbar på KFM själv har eller har haft skulder hos KFM ... ja, det behöver ju inte betyda att en motsats råder.
Finns nog många sådana exempel i så fall som man kan ironisera sig över ... t.ex. psykologer som mår dåligt själv. Banktjänstemän som inte har full koll på sin egen ekonomi. Lärare som inte lyckas hjälpa sina egna barn fullt ut med läxor hemmavid. Så - det är lätt att göra sig lustig över sådana saker och visst, man får göra det men livet är ju inte svart/vitt utan fyllt av gråskalor och många gånger så får man bäst hjälp av personer som själv suttit i skiten för att de har fått en ödmjukhet för att det är inte så enkelt.

Vet inte vem på kfm som har eller varit restförd. Det är då inte jag i alla fall.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477
Vet inte vem på kfm som har eller varit restförd. Det är då inte jag i alla fall.
@Lasseman - jag syftade inte på dig ... utan på saken om (så som jag uppfattade det) att man menar på att det finns något att göra sig lustig över om man jobbar på t.ex. KFM och själv har haft eller har skulder som legat/ligger där.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Sedan det övriga som kom in i tråden om ironin över att en person som jobbar på KFM själv har eller har haft skulder hos KFM ... ja, det behöver ju inte betyda att en motsats råder.
Finns nog många sådana exempel i så fall som man kan ironisera sig över ... t.ex. psykologer som mår dåligt själv. Banktjänstemän som inte har full koll på sin egen ekonomi. Lärare som inte lyckas hjälpa sina egna barn fullt ut med läxor hemmavid. Så - det är lätt att göra sig lustig över sådana saker och visst, man får göra det men livet är ju inte svart/vitt utan fyllt av gråskalor och många gånger så får man bäst hjälp av personer som själv suttit i skiten för att de har fått en ödmjukhet för att det är inte så enkelt.
Så bra skrivet!
 

MKO

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Januari 2021
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
@MKO - jag tror att om man bara har en anmärkning så syns inte den utåt.
Jag har ett svagt minne om att så var det förut iaf. Att om man enbart hade en betalningsanmärkning så visades inte den i UC (en form av sekretess) men, fick man en till kom den första upp.
Jag kan minnas fel nu - men det är nog ändå värt att mejla UC eller ringa dem och fråga då det är dit du behöver vända dig om du undrar över just detta med betalningsanmärkningar.
Jo min syns iaf på min UC
Men tog den vidare så får se vad som sker
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp