• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Annat kreditbetyg på upplysningen bisnode

xavi

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
1 Juni 2012
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Någon som vet varför ett annat kreditbetyg visas när ett företag har gjort en kreditupplysning med bisnode på upplysningen ?
I mitt fall har jag betyget "5 kredit värdig" på minupplysning.se hos bisnode.
När det har gjorts en bisnode upplysning av ett företag på mig står det istället" kredit betyg : 1 kreditavrådes".
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Någon som vet varför ett annat kreditbetyg visas när ett företag har gjort en kreditupplysning med bisnode på upplysningen ?
I mitt fall har jag betyget "5 kredit värdig" på minupplysning.se hos bisnode.
När det har gjorts en bisnode upplysning av ett företag på mig står det istället" kredit betyg : 1 kreditavrådes".
Det är en jävla cirkus med minupplysning
Jag har 7 i bisnode men har 2 på en upplysning
 

xavi

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
1 Juni 2012
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Det är en jävla cirkus med minupplysning
Jag har 7 i bisnode men har 2 på en upplysning
Ja det är så märkligt !
sen finns även en gammal bisnode score model där ett annat betyg gäller . Undra om det är antalet förfrågningar som påverkar betyget på upplysningen ?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Någon som vet varför ett annat kreditbetyg visas när ett företag har gjort en kreditupplysning med bisnode på upplysningen ?
I mitt fall har jag betyget "5 kredit värdig" på minupplysning.se hos bisnode.
När det har gjorts en bisnode upplysning av ett företag på mig står det istället" kredit betyg : 1 kreditavrådes".
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Ja det är så märkligt !
sen finns även en gammal bisnode score model där ett annat betyg gäller . Undra om det är antalet förfrågningar som påverkar betyget på upplysningen ?
Det verkar som antalet förfrågningar påverkar men tycker det blir missvisande när man ser bra betyg själv
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
En sak som också påverkar betyget som kreditgivare ser är vilken typ av förfrågningar som tagits, är det förfrågningar från högkostnadskrediter så påverkar det betyget enormt mycket som typ sms-lån.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Någon som vet varför ett annat kreditbetyg visas när ett företag har gjort en kreditupplysning med bisnode på upplysningen ?
I mitt fall har jag betyget "5 kredit värdig" på minupplysning.se hos bisnode.
När det har gjorts en bisnode upplysning av ett företag på mig står det istället" kredit betyg : 1 kreditavrådes".
Vilka hade gjort förfrågningar på dig tidigare för det påverkar mycket på betyget som kreditgivare ser.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Varje bank gör sin egna bedömning på varje enskild individ så det är därför det kan skilja.
 

xavi

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
1 Juni 2012
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Vilka hade gjort förfrågningar på dig tidigare för det påverkar mycket på betyget som kreditgivare ser.
Det är blandat men det är mestadels snabblåneföretag. Jag har ca 35 upplysningar senaste året . Jag ska låta bli att ta någon mer upplysning på ett bra tag och se om betyget kommer att förbättras ?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Det är blandat men det är mestadels snabblåneföretag. Jag har ca 35 upplysningar senaste året . Jag ska låta bli att ta någon mer upplysning på ett bra tag och se om betyget kommer att förbättras ?
35 upplysningar och dessutom från snabblåneföretagen är förklaringen till ditt dåliga betyg, undvik förfrågningar på Bisnode tills det inte finns några förfrågningar kvar från snabblåneföretagen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp