• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

ansökan om jämkning from juni

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Hej jag behöver hjälp med frågor jag har ang jämkning. Om jag vill göra en ansökan om jämkning from juni nu tex ska jag då veta hela min inkomst ink skatt men även vad jag kommer betala i lån Endast räntor eller amotering+ränta? Om jag vill söka från juni ska jag räkna ut för hela året eller från och med juni-dec?

Ska ALLA lån vara med eller endast med hög ränta ? Tack för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Alla lån som du betalar ränta på men ta bara med ränteutgifterna, inte amorteringar!

Du anger vad du fått hittills i lön och betalat i skatt. Samt vad du kommer tjäna resten av året samt då årets ränteutgifter.

Finns en hel del hjälp på skatteverkets hemsida som kan guida dig rätt om det skulle vara snårigt.
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Alla lån som du betalar ränta på men ta bara med ränteutgifterna, inte amorteringar!

Du anger vad du fått hittills i lön och betalat i skatt. Samt vad du kommer tjäna resten av året samt då årets ränteutgifter.

Finns en hel del hjälp på skatteverkets hemsida som kan guida dig rätt om det skulle vara snårigt.
Okej får jag bara fråga en sak till, om man har månadaslön varje månad men antar att de dras lite till pensionen ska jag fylla i något på pension alltså pensionsparande eller är de endast dom som har pensionen som inkomst
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Ska man även ta med de man kommer betala i räntor Inkasso?
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
På Skatteverkets blankett står följande text:

Pensioner m.m., ruta 03
Som pension räknas allmän pension, efterlevandepension, tjänstepension, skattepliktig del av barnpension, sjukersättning, aktivitetsersättning, privata pensionsförsäkringar, andra livräntor än egen arbets- skadelivränta och avgångsbidrag (AGB) samt sjuk- och rehabiliterings- penning i särskilda fall.

Du skall alltså bara ta upp pension enligt ovan som du har som inkomst/ersättning, inte pensionsspar.
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Jag fick premiärt beslut hos skatteverket nu är det då underskott av kapital jag kan få lite extra per månad eller vart ser jag detta på beslutet
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Preliminärt beslut? När jag jämkade förra veckan tog det två dagar innan jag fick mitt beslut till Kivra. Har du ingen digital brevlåda kommer beslutet till din analoga brevlåda, så att säga.
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Jag fick i kivra och de står att jag ska lämna in detta till den som betalar ut lönen men om man nu inte vill längre och hellre vill ha de utbetalt vid skatteåterbäringen 2021, är de bara att strunta i att lämna in de eller måste man meddela skatteverket att man inte löngre vill jämka ??
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Du får gå i och avsluta jämkningen på din sida på skatteverket
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp