• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ansökt Lendo, fått lån och förhandlat ner existerande räntor

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
731
Poäng
657
Min senaste ansökan ifall nån vill jämföra med sina förutsättningar. Samt hur jag lyckades sänka räntor!

Skuld: 600k
Inkomst: 750k
FF: 1 (mer än 6 månader gammal)
UC risk: 0.5%
UC risk efter ansökan: 0.6% (=2 FF)

Jag sökte via Lendo 350k och att samla 250k på 10 år. Behövde 100k för annat dvs nytt lån/nya pengar de 100k.

Fick ett tiotal erbjudanden med ränta runt 9-10% så inte så roligt och inte så mycket bättre än mina nuvarande lån.

Så jag bad Lendo ändra beloppet till endast de 100k jag behövde och löptiden till 5 år. Fick svar från alla direkt med nya erbjudanden.

Valde Wasa till nominell ränta 8.85%. Fick direkt mail om att svara på ett par frågor vad pengarna ska användas till, om jag kommer amortera extra, var mina amorteringar kommer ifrån (lön), PEP mm. Kundkännedom som verkade obligatoriskt och inte nåt specifikt för mig. Svarade och skickade in - mail direkt med godkänd ansökan och länk att signera. Signerade direkt och pengar på kontot (Nordea) 24 timmar senare, helt otroligt.

Ringde sen mina existerande långivare och berättade att jag ansökt hos Lendo och fått erbjudanden och vill ha bättre ränta. Marginalen sänkte direkt i telefonen från 8.84% till 8.10% och Santander samma sak från 9.50% till 7.76% så otroligt nöjd med de sänkningarna!

Hoppas detta hjälper nån där ute. Jag uppdaterar denna tråd med min UC risk som lär öka nästa uppdatering iom ökad skuldsättning. Samt efter 3 och 6 månader då den borde sjunka lite hoppas jag iom FF:en blir ”gammal”.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
33
Poäng
146
Det är ett flerfrontskrig.

Inkomst, onödiga utgifter, avgifter, räntor, allt måste man tänka på om man är i en överskuldsatt position.

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Meddelanden
1 121
Mottagna reaktioner
617
Poäng
637
Grattis!

Har själv högre skuld och lägre inkomst (men bättre betyg, alltid något) än du så skulle nog inte våga chansa i dagsläget. Är nog mindre attraktiv. Men intressant hur du lyckades sänka räntorna på dina befintliga:)

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Meddelanden
769
Mottagna reaktioner
371
Poäng
497
Grattis!

Har själv högre skuld och lägre inkomst (men bättre betyg, alltid något) än du så skulle nog inte våga chansa i dagsläget. Är nog mindre attraktiv. Men intressant hur du lyckades sänka räntorna på dina befintliga:)
Det TS menar är ju också, även om du får noll förslag..
Så ser berörd bank som är ansluten mot Lendo att du gjort ansökan (förutsatt den banken beviljar summan du sökt) så vad man bör göra om man vet man är "överskuldsatt" att ansöka och även om man inte får erbjudande så ringer man sina berörda lånegivare och säger man fått erbjudande via lendo då dom ser ansökan och antagligen kan sänka :)

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 327
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Så ser berörd bank som är ansluten mot Lendo att du gjort ansökan (förutsatt den banken beviljar summan du sökt) så vad man bör göra om man vet man är "överskuldsatt" att ansöka och även om man inte får erbjudande så ringer man sina berörda lånegivare och säger man fått erbjudande via lendo då dom ser ansökan och antagligen kan sänka :)
De kan ju också efter de gett ett avslag med en färsk upplysning till hands tänka "den här personen vill vi gärna lösa bort lånet. då hen borde ha 16% i ränta istället för 9% som den har nu."

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Meddelanden
769
Mottagna reaktioner
371
Poäng
497
De kan ju också efter de gett ett avslag med en färsk upplysning till hands tänka "den här personen vill vi gärna lösa bort lånet. då hen borde ha 16% i ränta istället för 9% som den har nu."
Precis. Så vet man det är kört och 1 år framåt så kan man lätt få ner räntan på detta sätt.

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
731
Poäng
657
Precis, var ju en helt annan ton nu. Och de visste inte vilka förslag jag fått eller vilka räntor så jag hittade på lite :)

Raset

Aktiv medlem
Poäng: 41
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Otroligt tacksam för detta tips. Fick precis ner en sänkning på mitt lån med 2% genom samma tillvägagångssätt. TACK

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp