• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

anses skuldsanering som något negativt vid jobb som enhetschef/chefsstöd inom vården

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag undrar om någon vet om skuldsanering anses som något negativt vid jobb som enhetschef/chefsstöd inom vården ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Skulle inte ta upp det.
 

lex

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
993
Mottagna reaktioner
599
Poäng
577
Det är ju ingenting som arbetsgivaren får reda på sålänge du inte själv berättar det...

Jag hade inte tagit upp det
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Jag undrar om någon vet om skuldsanering anses som något negativt vid jobb som enhetschef/chefsstöd inom vården ?
Om de tar UC så synns det så klart, men kan inte tänka mig att det har någon påverkan. Det skulle kanske vara vad de har för policy om man ska hantera ekonomi på arbetsplatsen? Men frågar de inte behöver man så klart inte säga något. Betalningen sköter man trots allt själv på saneringen :) På väg att byta jobb?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Om de tar UC så synns det så klart, men kan inte tänka mig att det har någon påverkan. Det skulle kanske vara vad de har för policy om man ska hantera ekonomi på arbetsplatsen? Men frågar de inte behöver man så klart inte säga något. Betalningen sköter man trots allt själv på saneringen :) På väg att byta jobb?
Funderar på det. Tror att hantering av ekonomi åligger en enhetschef till viss del, löner osv.
 

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Jag undrar om någon vet om skuldsanering anses som något negativt vid jobb som enhetschef/chefsstöd inom vården ?
Jag skulle nog säga Ja, det är negativt, i alla fall om man söker jobb som enhetschef. Skulle inte säga något om det på anställningsintervjun. Sedan kan arbetsgivaren (om de vill) i vissa fall ta en kreditupplysning på de sökande men det är svårt och säga om det gäller för tjänsten du tänker söka. För att ett företag ska få ta en kreditupplysning vid anställning krävs att den som ska anställas ska ha en ledande befattning med ekonomiskt ansvar. Enhetschef= ekonomiskt ansvar, Chefstöd= inget ekonomiskt ansvar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jag hade knappast lagt in det i min CV. Sen tas de väll ingen kreditupplysning på vårdpersonal heller, eller?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Är ju t.o.m vanligt att kriminellt dömda anställs inom vården, vad jag har sett i granskningar i media.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jag skulle nog säga Ja, det är negativt, i alla fall om man söker jobb som enhetschef. Skulle inte säga något om det på anställningsintervjun. Sedan kan arbetsgivaren (om de vill) i vissa fall ta en kreditupplysning på de sökande men det är svårt och säga om det gäller för tjänsten du tänker söka. För att ett företag ska få ta en kreditupplysning vid anställning krävs att den som ska anställas ska ha en ledande befattning med ekonomiskt ansvar. Enhetschef= ekonomiskt ansvar, Chefstöd= inget ekonomiskt ansvar.

De fastighetsbolag som jag har arbetat på och med den typ av tjänst som jag har, tar som standard kreditupplysning vid anställning. Vi har stort ekonomiskt ansvar, men är inga chefer. :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag ska ta mig en funderare då det kanske kan bli problem då det vilar ett budgetansvar och löner mm på denna tjänsten.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp