Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Antal lån och antal kreditansökningar

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av Lasseman, 8 april 2018.

1. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 098
    Trofépoäng:
    1 027
    Funderade lite tidigare idag.

Även om jag inte direkt har några stora problem på kreditfronten så slog det mig att det måste vara en jäkla massa lån man haft genom tiderna. Tror min första kreditförfrågan är ungefär för 20 år sedan, under ganska många år syndes FF i 3 år och sedan ett antal år tillbaka syns det bara i ett år. Jag är inte säker, men jag tror tidsperioder när jag haft 0 FF varit ganska begränsade, alltid har det varit något, någon avbetalning, bytt lån till någon med bättre villkor, bytt bank, anlitat någon hantverkare och säkert något mer.

Det slog mig också att jag vad jag kan komma ihåg, aldrig betalat ner något enligt den ursprungliga planen, utan alltid löst saker i förtid, antingen genom flytt av lån eller genom skatteåterbäring eller någon extra "fet" lön.

I snitt har det nog funnits 2-3 FF, om man bortser från att FF syndes i 3 år ett tag så borde det innebära att jag haft minst 60 olika lån eller liknande, vilket känns oerhört mycket, även om nu dom är betalda på ett eller annat vis.
    Till detta tillkommer dessutom de förfrågningar från bisnode mfl.

Dela sidan