• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Appfinans, ingen faktura och inget svar

K

klh

Gäst
Poäng: 0
Hej

Har fått ett lån från Appfinans för ca en månad sedan, det tog lång tid att få pengarna och jag har inte fått någon faktura från dem. Lånet skulle varit betalt nu. Jag har mailat dem flera gånger och försökt ringa, utan att dem svarar.

Ska man polisanmäla dem eller kan man deponera pengarna någonstans, så att man inte får ett krav från dem om några månader med extremt mycket pålagd ränta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Dom ligger väl nere
Går ju inte komma in på deras sida
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Jag tog också lån från dom för 2 månader sen. Betalade av lånet dagen efter då jag inte ville ha lånet längre. Betalade samma belopp tillbaka som jag fick efter att de bekräftat i mejl.

Efteråt fick jag en faktura iaf. Mejlade dom, ringde, utan svar. De svarade via mejl 2 veckor efter att de fått betalningen och allt var ok. För två dagar sen får jag påminnelsebrev iaf !! Blev skitarg. Ringde och mejlade igen. INGET SVAR. Idag svarade någon när jag ringde 3b inkasso (deras egna inkassobolag)
0340-855 70. Då säger dom att jag kan bortse från fakturan.

Så vi får väl se om inkassokrav kommer. Men sånt här gör mej riktigt stressad...mitt mål är att ansöka om samlingslån nästa år och att få en betalningsanmärkning för ett lån som jag redan betalt gör mig riktigt stresssad. :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Deponera hos länsstyrelsen borde gå
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp