Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Arbete hos kfm?

Diskussion i 'Fritt' startad av Zippi, 27 juni 2018.

1. Zippi

Zippi V.I.P

Mottagna gillanden:
    152
    Trofépoäng:
    327
    Slänger ut frågan här och hoppas någon kan veta nåt om detta :rolleyes:
    Jag har idag varit på jobbintervju på ett bemanningsföretag där man inte gått ut med innan vilket företag man skulle jobba på, visade sig vara handläggare på Kronofogdemyndigheten :eek:hade väl mina aningar innan att det var det.
    För att gå vidare nu kommer man kollas i belastningsregistret, och där finns inget på mig men min fråga är kommer man bli ytterligare kollad? Görs kreditupplysning eller frågar de om ens ekonomi OCH kan man jobba på kronofogdemyndigheten med skuldsanering?? Är så nära hoppa av trots jag tror jag har riktigt goda chanser att komma vidare till sista intervjun. Någon som har en aning om hur rekrytering för anställning där går till?
    Borde ju egentligen passa perfekt, kan allt redan :p

Kash gillar detta.
  2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 350
    Trofépoäng:
    1 027
    Kan bero på vad man ska jobba med men min känsla är att man inte är så sugen på att anställa folk som är i myndighetens register .
    Jag vet att dom kollade mig i betalningsföreläggande och indrivningsdatabasen, om dom kollade skusan vet jag inte men jag antar det.
    Ingen kreditupplysning gjordes.

Om det hanteras annorlunda om man är inhyrd vet jag inte heller..

3. brittportmonä

brittportmonä Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Trofépoäng:
    91
    Jag kanske har sökt samma jobb, Malmö?
    Får du inte jobbet pga skulderna så kontakta tidningen och berätta hur kränkt du blivit ;) ! Lycka till!

4. Zippi

Zippi V.I.P

Mottagna gillanden:
    152
    Trofépoäng:
    327
    jaha :) nä jag bor inte i Malmö ;)

5. Zippi

Zippi V.I.P

Mottagna gillanden:
    152
    Trofépoäng:
    327
    När kollade de dig? Tycker det är lite konstigt att de väntar tills man tagit sig genom alla intervjuer, nästa steg är att utse de personer de ska ha. Och konstigt också att de inte sa det utan bara att de skulle ha ett utdrag ur belastningsregistret. Detta jobbet innebär att jobba med beslutsfattande i t ex utmätningar.

6. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 350
    Trofépoäng:
    1 027
    Som konsult eller anställd hos kfm?

Det var efter intervjun, om det var innan dom bestämde sig för vem dom skulle ha eller innan vet jag inte.

Med verkställighet som handläggare/assistent låter det som, mest löneutmätning.
    Jag kan tänka mig att det inte accepteras med skuldsanering för en på verkställighet.
    Vet att det hänt tidigare på mitt kontor att folk fått sluta pga att dom själv fått löneutmätning. Magkänsla är att en skuldsanering är ännu sämre att ha.

7. Zippi

Zippi V.I.P

Mottagna gillanden:
    152
    Trofépoäng:
    327
    Tack för snabbt svar. Lite så jag tänker. Men de höll arbetsgivaren hemlig fram tills sista intervjun igår, dessutom var det bemanningsföretaget som kontaktade mig. Hade aldrig sökt själv om jag vetat att det var KF.

Lasseman gillar detta.
  8. Zippi

Zippi V.I.P

Mottagna gillanden:
    152
    Trofépoäng:
    327
    Som konsult är det till att börja med :)

9. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 920
    Trofépoäng:
    967
    2 av dom som pluggade med mig jobbar numera på KFM och båda har anmärkning/utmätning.
    Men visst, kanske inte går numera.
    Dock så ser jag personligen inte vad det spelar för roll. Det är knappast så att man kan hjälpa sig själv.

10. Zippi

Zippi V.I.P

Mottagna gillanden:
    152
    Trofépoäng:
    327
    Jobbar de kvar och fortfarande har utmätning? Och vet du vad deras roll är?
    Nä jag kan inte heller se att det borde vara ett problem, jag om nån vet ju vad allt innebär då :p och de har säkert nåt system där de kan se vem man kollar upp, på min senaste arbetsplats var det förbjudet att gå in och kolla på nån man känner. Just nu velar jag mellan att hoppa av samtidigt som jag är nyfiken på om det kanske faktiskt går vägen

Dela sidan