• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Att bli och förbli skuldfri. Tips, kunskap och erfarenheter.

Jag är ganska ny i detta forum. Jag är skuldsatt upp över öronen som många andra. Jag måste säga att detta forum är fantastiskt! Det är otroligt många hjälpsamma personer här inne med enormt mycket kunskap och erfarenheter. Jag har inte mycket erfarenheter av att vara skuldsatt och hur man löser det, än! Jag är under upplärning, genom detta forum och alla dess trådar och genom nya erfarenheter.
I dagsläget har jag inte mycket tips att komma med, bra tips på hur man går vidare för att få bukt på sina skulder och sin ekonomi. Jag har hittills valt att släppa mitt första ärende till inkasso. Det blev inte lika bra som jag tänkt mig, men det blev bra. Det blev bättre.

Kan vi dela våra tips? Kan vi dela våra erfarenheter? Kan vi hjälpa varandra? Hur ska vi prioritera våra utgifter? Vart kan man sänka räntan? Vad bör man släppa till inkasso? Vad bör man inte släppa till inkasso, osv.

Jag vet inte riktigt vart jag står idag. Jag har två jobb, arbetar säkert 250h i månaden och ändå räcker det inte till. Jag har släppt mitt första ärende till inkasso, Viaconto. Det gick till partner inkasso och det var bra.

Varför jag valde att posta detta i guide är inte för att just mitt första inlägg kanske kan guida många. Men om vi bygger på det med våra bästa tips, råd och erfarenheter kanske vi kan hjälpa varandra genom våra erfarenheter.

Vilka är era bästa hacks?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477
Jag har massa skit i mitt förråd, undrar vilkt ställe är bäst för att försöka bli av med skiten, är det fortfarande blocket, eller facebook? Tackar för alla tips och svar ☺️
Glömde - pantbank. Enklast är att fotografera av det du har och mejla till din "lokala" pantbank och fråga om de vill ha sakerna och vad de betalar för det. Då får du ett hum om det ens är värt att gå dit med sakerna.

Samt kolla med lokala auktionshus. Mejla in bilder och fråga om de är intresserade.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp