• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Audi leasing bisnode?

H

Hejkon

Gäst
Poäng: 0
Hej
Har sett att ni skrivit att Audi tar bisnode på leasing men är det även bisnode på billån hos Audi? Någon som vet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Hej
Har sett att ni skrivit att Audi tar bisnode på leasing men är det även bisnode på billån hos Audi? Någon som vet?
Ja, det stämmer! Volkswagen finans använder sig enbart av Bisnode oavsett om det är leasing eller lån.
 
H

Hejkon

Gäst
Poäng: 0
Ok, och du är säker? Bilen jag kollat lite på finns på bilmetro...och de använder sig väl av Audi finans som jag fattar det? Är det samma som ww finans?
fick inget riktigt svar när jag chattade med kundtjänst ang upplysning.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Ok, och du är säker? Bilen jag kollat lite på finns på bilmetro...och de använder sig väl av Audi finans som jag fattar det? Är det samma som ww finans?
fick inget riktigt svar när jag chattade med kundtjänst ang upplysning.
Audi, Volkswagen och Porsche kör VW Finans och då är det Bisnode som gäller om inget konstigt hänt sedan 1mån tillbaka :)
 
H

Hejkon

Gäst
Poäng: 0
Låter bra! Har hittat en Mercedes där. En 2017. Såg nu att på den stod det ”ww financial service” och på en Audi jag kollade på stod det Audi financial service”.
 
H

Hejkon

Gäst
Poäng: 0
Låter bra! Har hittat en Mercedes där. En 2017. Såg nu att på den stod det ”ww financial service” och på en Audi jag kollade på stod det Audi financial service”.

jaha...innan jag hade bestämt mig så blev bilen såld. Men jag har dock hittat en annan. Kostar 339 000:-, jag skulle få ca 94 000:- för min i inbyte.
Kan dock inte hjälpa att jag blir lite nojjig inför kreditupplysningen och att ev sitta där och få ett nej i ansiktet. Har ingen aning vad jag har för betyg på bisnode men fick hem en upplysning från Creditsafe igår som visade ”mycket hög”. Hur god vägledning är det? Vad hade du för förutsättningar när du köpte hos ww?
 

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
såg i en annan äldre tråd här att vw tar uc om bilen kostar över 200 000:-...men så är det alltså inte eller?
Vet inte om detta hjälper dig men jag tog en och beställde en leasing bil i början av veckan den kostar 311 000 tusen ny, men som sagt det var leasing,men då tog de bara bisnode där jag har 13 ff och score på 500 nått. Och det var inga problem
 
H

Hejkon

Gäst
Poäng: 0
Vet inte om detta hjälper dig men jag tog en och beställde en leasing bil i början av veckan den kostar 311 000 tusen ny, men som sagt det var leasing,men då tog de bara bisnode där jag har 13 ff och score på 500 nått. Och det var inga problem

ok! Tack för svar. Låter ju bra. Men skulle även vilja höra erfarenheter från någon som köpt bil med billån på över 200 000:-.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Är bilmetro är ÅF så kommer/ska dom köra bisnode
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp